اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 مرداد 1392 / کد مطلب: 6530 / نظرات: 1

با ابتكار و همت يك طلبه موسسه آموزشي و پژوهشي قم/


نمايشگاه بزرگ قرآني فرهنگي ثامن الحجج (ع) در سبزوار داير مي شود


نمايشگاه بزرگ قرآني فرهنگي ثامن الحجج ع در سبزوار داير مي شود دادستان عمومي و انقلاب سبزوار از برپايي نمايشگاه بزرگ قرآني فرهنگي ثامن الحجج (ع) در اين شهرستان خبر داد.

علي اكبر فرزي در نشستي كه بهمين منظور با حضور برخي از مسوولان فرهنگي اين شهرستان برگزار شده بود،اظهار كرد:اين نمايشگاه بزرگ با ابتكار و پيشنهاد يكي از طلبه هاي قم (جوادفرزي ) و با همكاري شهرداري ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي ديگر از ادارات اين  شهرستان بر پا مي شود.

دادستان سبزوار گفت : مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه چهار شنبه شب بعد از افطاري با حضور مسوولان محلي  در حاشيه پارك شهر بازي سبزوار بر پا مي شود.

رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه افزود:به منظور كيفي و كمي كردن برنامه هاي اين نمايشگاه چندين كميته تخصصي تشكيل شده است .

وي هدف از برپايي اين نمايشگاه را ترويج فرهنگ قرآني ،تبليغ و توسعه ارزش هاي ديني و قرآني ،آشنايي با قرآن ،پيشگيري جرم و... عنوان كرد.

وي خطاب به اعضاي اين ستاد تاكيد كرد،بايستي  ترتيبي اتخاذ شود كه مسافران و زائران عزيز نيز از غرفه هاي اين نمايشگاه بهره برداري معنوي نمايند.

اين نمايشگاه از تاريخ مزبور به مدت يك هفته در سبزوار داير خواهد بود.

جواد فرزي دبير اجرايي برگزاري اين نمايشگاه كه هم اكنون طلبه و دانشجوي رشته حقوق در موسسه آموزش و پ‍‍ژوهشي امام خميني (ره) حوزه علميه قم در حال تحصيل مي باشد  در گفت و گو با خبرنگار ما ، ترویج فرهنگ معارف قرآنی در جامعه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست.
وی با بیان اینکه  قرآن کریم کتاب هدایت همه انسان ‌ها  است ،اظهار کرد: باید در حوزه عقلی، تدبر و عمل به آموزه‌های قرآنی بیش از پیش توجه کرد.
اين طلبه حوزه علميه قم  در بخشی از سخنانش در باره ضرورت آشنایی نو جوانان و جوانان با قرآن کریم گفت :یکی از راهکارهای آشنایی نسل جدید با قرآن کریم ، برگزاری نمایشگاههای قرآنی با شیوه های جدید است .
وی باز گو کردن ارزش های اسلامی و معنوی ،تقویت زمینه‌های تعامل بین فعالان قرآنی ، ایجاد فضای رقابت سالم بین فعالان قرآنی ،ارتقای فرهنگ دینی بر پایه معارف قرآن کریم را بخشی از آثار مثبت برگزاری این نمایشگاهها عنوان کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.