اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 مرداد 1392 / کد مطلب: 6526 / نظرات: 0

مدیرعامل شرکت سيمان سبزوارهشدار داد/


سهامداران سیمان مراقب سودجویان بازار سهام باشند


سهامداران سیمان مراقب سودجویان بازار سهام باشند
 مدیرعامل شرکت سیمان سبزوار اعلام کرد: با توجه به فعالیتهای انجام شده و کنترل هزینه ها، طی شش ماهه اول سال مالی منتهی به 92-91 ، نتایج نشان می دهد که روند زیاندهی عملیاتی شرکت متوقف و جریان سودآوری بر این شرکت حاکم شده است.
 بهروز دانشی با اعلام این خبر افزود: طی سالهای قبل از 91، به جز در موارد کوتاهی که شرکت موفق به پرداخت اقساط بانکی شد، به دلیل وجود برخی از مشکلات کلان از یکطرف و افزایش هزینه ها، الویت استمرار در تولید و تامین نقدینگی از طرف دیگر، موجب شده بود که پرداخت اقساط بانکی متوقف و در نتیجه علاوه بر اصل بدهی، بهره آن نیز به شرکت تحمیل شود.
وی یکی از دلایل بسته بودن نماد شرکت در فرابورس را اختلاف نظر در نرخ تسعیر ارز، از نرخ مرجع به اتاق مبادلات ارزی دانسته و اظهار داشت: این مشکل فقط مربوط به این شرکت نبوده و اکثر صنایعی که از تسهیلات ارزی استفاده کرده اند مشمول زیان نامتعارف ناشی از تغییر نرخ ارز خواهند بود که البته این موضوع توسط تشکل های صنعتی و از طریق مراجع ذیصلاح در حال رایزنی و پیگیری است.
وی افزود: بسته بودن نماد شرکت سیمان سبزوار در فرابورس مشکلاتی را برای سهامداران بوجود آورد و در نتیجه موجب شد تا عده زیادی از آنها نسبت به فروش سهام خود با روش های مختلف اقدام کنند.
دانشی افزود: در ادامه این مسیر با همراهی سهامداران و همچنین اتفاق نظر اعضای هیات مدیره، تصمیمات مهم و ارزشمندی برای رفع محدودیت ها و موانع اتخاذ شد که از آن جمله می توان به مذاکره با سازمان فرابورس برای گشایش نماد، مذاکره با بانک عامل برای تقسیط مجدد بدهی ها و به دنبال آن حذف بخشی از بهره های ناشی از تاخیر در پرداخت اقساط اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت سیمان سبزوار با بیان اینکه در دوره جدید هیات مدیره، پرداخت بدهی با حفظ استمرار در تولید و کاهش هزینه از برنامه های دراز مدت شرکت خواهد بود، افزود: در همین راستا پرداخت اقساط سررسید شده از ابتدای سال 92 آغاز و تا کنون بدون وقفه و در موعد مقرر پرداخت شده و با توجه شرایط موجود پیش بینی می شود که مشکلی در پرداخت های بعدی وجود نداشته باشد.
وی با دعوت از سهامداران به صبر و شکیبایی بیشتر، افزود: با ملموس تر شدن تحولات صورت گرفته در سیمان سبزوار و آغاز سودآوری این شرکت که در گزارش شش ماهه اول سال مالی جهت اطلاع سهامداران در کدال فرابورس ثبت شد، متاسفانه عده ای از افراد در بازار سهام فرصت را مغتنم شمرده و تلاش می کنند تا از بی اطلاعی و غفلت سهامداران سوء استفاده کرده و نسبت به جمع آوری سهام خرد با قیمت نازل در سطح بازار اقدام کنند.
وی با بیان اینکه گزارش حسابرسی شده نیز توسط حسابرس مستقل جهت اطلاع سهامداران منتشر خواهد شد، افزود: فرآیند رو به رشد شاخص بورس نشان از آینده ای بهتر برای این نوع صنایع دارد و سهامداران سیمان سبزوار نیز در آینده شاهد تحولات بیشتری خواهند بود.
دانشی با بیان اینکه در ادامه مشکلات گذشته شرکت سیمان سبزوار گروهی از سهامداران در صف فروش قرار گرفته اند، افزود: این در حالی است که در شرایط فعلی با توجه به تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در هیات مدیره جدید، موضوع بدهی های معوقه از طریق تهاتر با بانک عامل حل و فصل شد و از سنگین تر شدن بدهی ها جلوگیری بعمل آمد.
مدیرعامل سیمان سبزوار با ابراز امیدواری نسبت به باز شدن نماد این شرکت در آینده ای نزدیک، به سهامداران هشدار داد: مراقب جولان این افراد در سطح بازار باشند و با شکیبایی بیشتری نسبت به حفظ سهام خود کوشا باشند، زیرا در آینده نزدیک با اجرای طرح ها و برنامه های جدید روند سود آوری شرکت بهبود خواهد یافت و نتیجه انتظار چندین ساله آنها با رعایت قوانین جاری کشور ، مطلوب خواهد بود.
وی با بیان اینکه شفاف سازی عملکرد، در جهت ارائه اطلاعات دقیق به سهامداران از دیگر رویکردهای جدید در مجموعه سیمان سبزوار است، افزود: تغییرات تدریجی صورت گرفته چند ساله، در ترکیب مدیریت کلان شرکت و ورود افراد متخصص و با سابقه در صنعت سیمان با هدف کارآمدی بیشتر نشان از توجه سهامداران به آینده این شرکت بوده و امید می رود این فرآیند به تدریج و با ورود متخصصین کارآمد بهبود یافته و نتایج مطلوبی برای سهامداران به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات گسترده ای در راستای اصلاح فرآیندهای تولید، کاهش هزینه ها، بهینه سازی انرژی ، بهبود محیط زیست و فضای داخل کارخانه و افزایش بهره وری و بهبود ساختار منابع انسانی شرکت در حال انجام است که در آینده با اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تحولات چشمگیری در این مجموعه رقم خواهد خورد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.