اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مرداد 1392 / کد مطلب: 6465 / نظرات: 0

مديران كل براي استقرار ادارات كريدور استان كمك كنند/


فرماندار از عدم استقرار ادارات در داورزن انتقاد دارد


فرماندار از عدم استقرار ادارات در داورزن انتقاد دارد

با استقرار فرمانداری شهرستان داورزن در دهه فجر سال گذشته تلاش ده ساله مردم و مسئولان محلی و شهرستان برای رسیدن به این خواسته به حق مردم محقق شد .

به گزارش پایگاه خبری اخبار شهرستان  داورزن این شهرستان  به لحاظ قرار گرفتن در کريدور استان خراسان بزرگ  همچنین عبور میلیونها مسافر و زائر دارای اهمیت خاصی است .

این شهرستان به لحاظ تولیدات گوشت سفید و همچنین محصول فلفل در استان پیشتازبوده که این امر می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل اقتصادی در این منطقه محسوب شود.

این شهرستان با حضور چهره های فرهنگی  خاندان شریعتی و  همچنین خاستگاه قیام سربداران به عنوان اولین قیام شیعی در ایران  می تواند جایگاه فرهنگی و مذهبی خود را به اثبات رساند.

این شهرستان با گذشت بیش از 6 ماه از استقرار فرمانداری هنوز چهره واقعی شهرستان   به خود نگرفته است .

مردم شهرستان داورزن اولویت اول این شهرستان را استقرار ادارات و نهادهای دولتی برای خدمات دهی بیشتر و مناسبتر از سوی دولت می دانند.

جمعی از این مردم در گفتگو با خبرنگار ما لزوم پیشرفت و ترقی این شهرستان را استقرار ادارات دانسته تا از از این طریق جذب امکانات و اعتبارات سرعت بیشتری بگیرد .

عضو شورای اسلامی شهر داورزن نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: شورای شهر داورزن تمام امکانات و اختیارات خود را برای استقرار ادارات و نهادهای دولتی به کار بسته است .

رمضان رمضانی  با اشاره به برخی در خواستهای نامعقول ادارات کل از این شهرستان گفت: متاسفانه در خواستهایی از جمله در اختیار قرار دادن جندین هکتار زمین و یا امکانات رفاهی و ساختمان برای ادارات در توان این شورا نمی باشد.

وی ادامه داد: این خواسته های بزرگ ادارات کل باعث می شود که استقرار ادارات و نهادها نیز به کندی صورت پذیرد .

وی ادامه داد: متاسفانه در سالیان گذشته همتی برای ساخت سایت اداری در  این شهرستان وجود نداشته که الته این موضوع نیز به وضعیت اختصاص اعتبارات و کمبود منابع مالی بر می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر داورزن  خاطر نشان کرد : در صورتی که اعتبار مناسب برای احداث سایت اداری تخصیص یابد اختصاص مراکز اداری به ادارات جدید التاسیس ساده تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتی که تمام ادارات تازه تاسیس در این شهرستان درخواست محل مناسب برای استقرار داشته باشند بایستی نزدیک به 80 واحد ساختمانی مناسب در این شهرستان به این امر اختصاص یابد که  این موضوع از توان این شهرستان خارج است

وی ادامه داد: شهر داورزن با توجه به نبود منابع درآمدی خاص نمی تواند خدمات ویژه ای برای ادارات جدید التاسیس داشته باشد .

  فرماندارشهرستان داورزن  نیز در گفتگو با خبر نگار ما گفت::  پیشرفت و ترقی داورزن  همت همگانی مردم این  شهرستان و مسولین استان  را نیز  می طلبد .

مهندس اسماعیل غفاری   گفت: باید همکاری مردم در جذب امکانات و اعتبارات و استقرار ادارات مختلف در سطح شهرستان بیش از پیش باشد.

وی  از شهرستان داورزن به عنوان یک منطقه فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: این موضوع می تواند کمک فراوانی برای شهرستان جدید التاسیس داورزن باشد.

این مسئول  با اشاره به وجود نیروهای توانمند  شهرستان داورزن در مسئولیتهای مهم استانی و کشوری  ادامه داد: فرمانداری شهرستان داورزن  آماده هرگونه همکاری در جهت  استفاده از توانمندیهای انان برای پیشرفت منطقه می باشد.

  فرماندار شهرستان داورزن  تصریح کرد :ارتقا این شهرستان باعث جذب  اعتبارات اختصاصی و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

مهندس غفاری ادامه داد: ویژگی های منحصر به فرد و در عین حال مناسب این شهرستان  می تواند عامل پیشرفت و ترقی منطقه باشد.  

وی از مسئولین استانی و شهرستان سبزوار خواست تا زمینه های لازم برای استقرار ادارات ونهادهای مختلف در این شهرستان جدید التاسیس را فراهم آورند.

فرماندار داورزن گفت: استقرار ادارات و نهادهای مختلف دولتی در این شهرستان جدید التاسیس بار روانی مثبتی برای مردم خواهد داشت .

مهندس اسماعیل غفاری  با بیان این موضوع گفت: ادارات شهرستان سبزوار می توانند کمک فراوانی در استقرار ادارات این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به پروسه طولانی استقلال ادارات تاکید کرد: اکز مسئولان شهرستان سبزوار نظر مساعدی نسبت به این موضوع داشته باشند قطعا استقرار ادارات و استقلال آن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان داورزن  از برخی  کم کاری برخی  ادارات کل استان در زمینه استقرار ادارات در این شهرستان  به شدت انتقاد کرد.

مهندس اسماعیل غفاری   با اشاره به دستور اکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر استقرار ادارات و نهادهای مختلف در این شهرستان جدید التاسیس گفت: متاسفانه به غیر از 4 اداره کل ادارات دیگر در این مسیر اقدامی اجام نداده اند.

وی وجود ادارات میراث فرهنگی و کار و تعاون صنعت و معدن و تجارت  را در کارگروه اشتغال بسیار مهم دانست و ادامه داد: عدم استقرار این ادارات اشتغال در منطقه را نیز به چالش خواهد کشید.

مهندس اسماعیل غفاری   در ادامه عدم همکاری برخی بانکها ی عامل در تخصیص اعتبارات اشتغال زایی را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: نبود شعب برخی بانکهای عامل در سطح شهرستان داورزن نیز باعث افزایش نارضایتی مردم از عملکرد بانکها شده اشت

فرماندار شهرستان داورزن به خواسته های برخی ادارات کل برای استقرار ادارات اشاره کرد و گفت: به طور مثال اداره کل ثبت احوال در خواست ساختمان به همراه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و یک دستگاه خودرو داشته است .

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز برای استقرار فرماندهی  و کلانتری و پلیس راه درخواست 11  هکتار زمین به همراه منازل مسکونی و خودرو   داشته است .

وی تصریح کرد: به رغم تهیه مکان مناسب برای اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران  کمبود نیروی انسانی باعث شده تا هنوز این اداره به صورت مستقل در این شهرستان مستقر نشود.

فرماندار داورزن با اشاره به همکاری بسیار بالای مردم این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه  خشکسالی های اخیر و همچنین  سطح در آمدی پایی مردم باعث شده تا مردم نتوانند در استقرار ادارات و نهادهای دولتی همکاری  بیشتری داشته باشند.

وی در حال حاضر مشکلات موجود در این شهرستان را کمبود آب در برخی روستاهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: همکنون برخی این روستاها با تانکر آبرسانی می شود.

وی افزود: قطعا با اختصاص اعتبار مناسب برای تکمیل پروژه های ابرسانی این روستاها نیز از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

مهندس اسماعیل غفاری  وجود راههای  روستایی را خاطر نشان شد و گفت: قرار گرفتن بیش از 10 روستای  این شهرستان در مناطق کوهستانی باعث شده تا با کمترین بارندگی راههای  روستایی تخریب و عبور و مرور مردم به سختی صورت گیرد .

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره راه و شهر سازی سبزوار ادامه داد: باید این اداره با نصب تابلو  نسبت به مشخص کردن وضعیت  جغرافیایی شهرستان داورزن اقدام نماید..

فرماندار داورزن ارتقا مرکز بخش باشتین به شهر را یاد آور شد و گفـت: با اعلام این ارتقا  در این شهر نیز بایستی برخی امکانات و تجهیزات مستقر شود

این مسئول  اظهار امیدواری  با ابلاغ اعتبارات  سال جدید ردیف خاصی برای اختصاص اعتبار به این شهرستان پیش بینی شود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.