اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 مرداد 1392 / کد مطلب: 6450 / نظرات: 0


روستاي مهر ،مهر مسوولان را مي طلبد/رودخانه مهر را دريابيد


وبلاگ روستای مهر نوشت:
 
در این روز های گرم تابستان، کشاورزان روستای مهر به امید کسب روزی حلال، سعی خود را به کار گرفتند و به کاشت کنجد مشغول شدند.

اما در اتفاقی که در این چند روز افتاد، بار دیگر در چند روز آتی شاهد واگذاری زمین های کشاورزی توسط کشاورزان بدلیل نبود آب کشاورزی خواهیم بود. تا جائیکه بدلیل شدت گرمای ظهرهای تابستان، آب رودخانه مهر ازساعات ۱۲ الی ۲ به شدت افت کرده و تنها به میزان بسیار کم در ته جوی آب وسط روستا حرکت می کند.

نکته جالب تر اینکه در روزهایی که آب رودخانه مهر به سمت روستاهای طزر و کوشکباغ می رود بدلیل طولانی بودن مسیر، کاملا آب رودخانه قطع می شود.

این همان آب رودخانه ای است که در باران های فصل بهار به مدت یک ماه همچون سیلاب عظیمی در شنزار های کویر بدون استفاده نفوذ می کند.

این همان رودخانه است که بی توجهی برخی مسئولین دست به دست هم داده که نه سدی ساخته شود و نه اقدامی جهت مهار آب در روزهای بارانی بهار برای استفاده در روزهای گرم و بی آبی تابستان انجام شود.

از طرفی دیگر لوله گذاری مسیر رودخانه بدلیل نبود اعتبار متوقف شده و مردم چشم انتظار دولت محترم جهت تخصیص اعتبار برای این طرح حیاتی مانده اند.

و با این روال و درصورت تداوم بی توجهی مسئولین، از رونق افتادن کشاورزی، مهاجرت روز افزون جوانان به شهرها برای شغل های نامعتبر، ایجاد مشکلات و شرایط اقتصادی نامناسب کشاورزان و... همچنان در این روستاها در جریان است و شعار رونق روستاها
توسط مسئولین عملی نخواهد شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.