اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 5 مرداد 1392 / کد مطلب: 6442 / نظرات: 0


25 روستای سبزوار متقاضی احداث خانه عالم هستند


25 روستای سبزوار متقاضی احداث خانه عالم هستند معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت : 25 روستای این شهرستان متقاضی احداث خانه عالم هستند.

به گزارش سبزوارپیام، مهدی برغمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : زمین مورد نیاز برای احداث خانه عالم در این روستاها توسط خیرین اهدا شده است .

وی با اظهار اینکه حدود سه سال است که پس از تامین زمین ،توسط خیرین بنیاد مسکن خانه های عالم روستاها احداث می شوند ،افزود : در مراحل بعد تجهیزات ، تعمیرات و اعزام روحانی برعهده تبلیغات اسلامی است .

کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر 16 روستای شهرستان خانه عالم دارند ،گفت: 10 خانه عالم در روستاهای این شهرستان هم در حال ساخت است.

برغمدی اظهار داشت : در صورت وجود خانه عالم، روحانیون هم متمایل به حضور در روستاها می شوند.

وی از رشد 10 درصدی اعزام مبلغ به روستاهای سبزوار در سال جاری هم خبر داد و گفت: اعزام مبلغ بر اساس اعلام درخواست و نیاز روستاها از طریق دهیاران ، اعضای شورا و یا هیات امنای مساجد به اداره تبلیغات اسلامی سبزوار انجام می شود.

وی افزود: بیشترین اعزام مبلغ در دهه اول ماه محرم ، ، ماه مبارک رمضان ،دهه آخر ماه صفر ، ایام شهادت حضرت فاطمه (س) ، و اوقات فراغت تابستان و ... انجام می شود.

وی پرداختن به مباحث تخصصی متناسب با مناسبت ها ، افزایش سطح اطلاعات با آموزش مهارت های زندگی و پاسخگویی به سووالات شرعی روستائیان را از فعالیت های مبلغان ذکر کرد.

او گفت: در هر روستایی که روحانی و مبلغ اعزام شده مشکلات روستائیان در سایر حوزه ها نیز کمتر شده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.