اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 مرداد 1392 / کد مطلب: 6434 / نظرات: 0


کاهش 11 درصدی اهدای خون در 4 ماهه نخست امسال


کاهش 11 درصدی اهدای خون در 4 ماهه نخست امسال رییس پایگاه انتقال خون شهرستان سبزوار گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تعداد سه هزار و 527 واحد خون توسط مردم این شهرستان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، پرستو جمیلی  به جایگاه انتقال خون سبزوار در بین پایگاه‌های اقماری استان خراسان رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: سبزوار در بین پایگاه‌های اقماری استان خراسان رضوی رتبه سوم از لحاظ اهدای خون را دارا است.

جمیلی در ادامه به ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان هیچ منافاتی با اصول سلامتی ندارد و شهروندان می‌توانند بعد از افطار با ارائه کارت شناسایی عکس‌دار از ساعت 21 لغایت 23 جهت اهدای خون مراجعه کنند.

وی شرایط عمومی اهدای خون را شامل وزن 50 کیلوگرم به بالا و سن 18 تا 60 سال دانست و تصریح کرد: بانوان در هر سال، سه نوبت و آقایان 4 نوبت می‌توانند خون اهدا کنند.

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان سبزوار با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه پزشکی بیان کرد: هنوز هیچ جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده که فقط خونی که توسط انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان انسان‌های دیگر را از مرگ نجات دهد.

وی ادامه داد: عدم وجود جایگزین مناسب، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های آن سبب شده که اهدای خون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.