اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 3 مرداد 1392 / کد مطلب: 6427 / نظرات: 0


250 مداح در سبزوار شناسایی و تشکیل پرونده دادند


250 مداح در سبزوار شناسایی و تشکیل پرونده دادند  کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت:250 نفر از مداحان شناسایی و در کانون مداحان و شاعران آیینی این شهرستان تشکیل پرونده داده اند .

به گزارش سبزوارپیام، مهدی برغمدی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود : 200 نفر از این مداحان آقا و 50 نفر نیز خانم هستند.

وی اظهار داشت : قرار است پس از ابلاغ کانون مداحان استان خراسان رضوی از این مداحان آزمون گرفته شده و آنان مورد ارزیابی و تفکیک از نظر سطح مداحی قرار گیرند.

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار افزود : پس از آزمون و ارزیابی برای این مداحان کارت شناسایی صادر می شود.

برغمدی با اشاره به فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی سبزوار برای شناسایی و ساماندهی مداحان، گفت : در این راستا حدود شش سال است که کانون مداحان و شاعران آیینی سبزوار زیر نظر این اداره تشکیل شده است .

وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر مداحان سازمان آرامستان این شهر نیز خبر داد و گفت : با بررسی و ارزیابی کارنامه مداحان فعال در آرامستان سبزوار، 5 نفر از مداحان برجسته و مرتبط با کانون مداحان انتخاب و به عموم مردم معرفی شدند.

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار فقدان اطلاعات کافی و نداشتن منابع موثق برای مداحی را از جمله آسیب های حال حاضر مداحی دانستو

او گفت : برای رفع این مشکل مراکز آموزش مداحی در شهر سبزوار فعال است .

برغمدی به برگزاری گردهمایی های ماهانه ، کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای مداحان اشاره کرد و گفت : در این کلاس ها منابع جامع و موثق به آنان معرفی شده و نکات و آموزش های لازم توسط اساتید تدریس می شود .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.