اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 1 مرداد 1392 / کد مطلب: 6407 / نظرات: 0


تصویب رشته‌ «علوم و صنایع غذایی با گرایش كنترل كیفی و بهداشتی» در دانشگاه آزاد سبزوار


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از تصویب رشته‌ی «علوم و صنایع غذایی با گرایش كنترل كیفی و بهداشتی» توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای این دانشگاه خبر داد.
دكتر محمود غفوری‌نژاد با اشاره به اینكه برای نخستین بار است كه این رشته جهت یكی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كشور به‌تصویب می‌رسد گفت: به امید خدا از ابتدای مهرماه شاهد جذب دانشجو در این رشته از طریق آزمون سراسری برای واحد سبزوار خواهیم بود.
وی در تشریح تاریخچه‌ی شكل‌گیری این رشته گفت: برای اوّلین بار در سال ۱۳۴۰ بر اساس تصویب هیأت وزیران، انستیتو خواروبار و تغذیه‌ی ایران نسبت به آموزش تغذیه و شیمی مواد غذایی در مقطع كارشناسی اقدام كرد.
رئیس واحد سبزوار خاطرنشان كرد: با توجه به مبانی الهی و دینی جامعه‌ی ما و حفظ و ارتقاء سلامتی و نیازهای غذایی جامعه، آموزش این رشته ضروری می‌باشد.
دكتر غفوری‌نژاد افزود: دانش‌آموختگان و دانشجویان این رشته با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و كاربردی و تأكید بر حفظ و ارتقاء سلامت جامعه، با واحدهای تولیدی صنایع غذایی و ادارات كنترل و نظارت و مراكز تحقیقاتی همكاری داشته و با درنظر گرفتن نیازها و خواسته‌های غذایی جامعه، سعی و تلاش در تولید محصولات غذایی سالم، باكیفیت و حداقل ضایعات را نموده تا تحوّلی اساسی در صنایع غذایی كشور نمایند.
وی نقش كارشناسی در نظام غذا و تغذیه‌ی كشور، نقش مسؤولیت فنّی در واحدهای تولیدی مواد غذایی، نقش همكاری پژوهشی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تخصصی مواد غذایی، نقش همكاری آموزشی در آزمایشگاه‌های آموزشی و نقش همكاری آموزشی در مراكز آموزشی را از جمله وظایف حرفه‌ای دانش‌آموختگان رشته‌ی «علوم و صنایع غذایی با گرایش كنترل كیفی و بهداشتی» عنوان كرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.