اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 30 تير 1392 / کد مطلب: 6392 / نظرات: 0


برگزاری نخستین دوره آموزشی گرافیک شهری در سبزوار


دبیر هسته آموزش و پژوهش شهرداری سبزوار گفت: گرافیک شهری به عنوان داده پردازترین رویکرد در سیمای شهر، متنوع ترین و اثرگذارترین بخش از مجموعه تاثیرات بصری شهر بر ذهن شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور مدیران شهری شهرداری های ستاد و مناطق و سازمان های وابسته در محل سال جلسات شهرداری برگزار شد، افزود: در هر رویکرد مدیریتشهری، مجموعه ای از نهادهای دولتی و خصوصی سعی می کنند سپهر عمومی شهر را آکنده از گفتمان مطلوب خویش کنند.

وی ادامه داد: وضیعتی که حتی در صورت وجود داده های اخلاقی از جانب این کارفرمایان گرافیک شهری، سبب کاهش فضای ادراکی و تعاملی شهروند و شهر شده و به سبب تکثر ارجاعی نشانه هایی نا همسو، شهر را مبتلا به ناخوانایی و تقلیل عرصه عمومی می کنند.

کوشکی تصریح کرد: در همین راستا شهرداری سبزوار با برگزاری نخستین دوره های آموزشی گرافیک شهری گامی موثر در راه رسیدن به اعتلای شهری برداشته است.

 دبیر هسته آموزش و پژوهش شهرداری سبزوار در ادامه با بیان اینکه شهر، طول، عرض و ارتفاع دارد و نمی توان انتظار داشت صفحات عظیم افقی و عمودی آن بی مدیریت و طراحی نشده رها شوند، افزود: گرافیک یا به تعبیری، ارتباط تصویری، شاخه ای فراگیر از هنرهای تجسمی است که بیش از سایر هنرها همچون طراحی صنعتی، جلوهای کاربردی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه فرآیند شکل گیری گرافیک مانند دیگر گرایشهای تجسمی، خلاقیت، مفهوم گرایی و ساختار اصولی تجسمی را به همراه دارد اما این فرآیند، رهآورد دیگری را نیز لحاظ می کند که آن مخاطب است، یعنی رهآوردی خلاق در ارائه مفاهیمی به مخاطبان، مبتنی بر ساختار تجسمی، همانگونه که ذکر شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.