اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 29 تير 1392 / کد مطلب: 6384 / نظرات: 0


میزان بارندگی در شهرستان سبزوار 38درصد کاهش داشت


میزان بارندگی در شهرستان سبزوار 38درصد کاهش داشت معاون مدیر کل و رییس اداره هواشناسی سبزوار از کاهش 38 درصدی بارندگی از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام،محمد عطار سیاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین بارندگی در دوره آماری 32 ساله در سبزوار راهرستان نیز 21 درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه مجموع بارندگی در سبزوار از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 میلیمتر کاهش داشت، اظهار داشت : میزان بارندگی از ابتدای سال تاکنون 5/24 میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته 5/38 میلیمتر بوده است.

معاون مدیر کل و رییس اداره هواشناسی سبزوار همچنین از افزایش 5/1 درجه ای دمای هوا در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و افزایش شش دهم درجه نسبت به دوره آماری در این شهرستان خبر داد.

او گفت : متوسط دما در سال زراعی جاری 5/16 و سال زراعی گذشته 15 درجه بوده است .

سیاح با اشاره به افزایش میانگین دمای هوا در خرداد امسال نسبت به سال قبل، افزود : میانگین دمای هوای سبزوار در خردادماه امسال 6/28 بود که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درجه گرم تر شد .

وی گفت : میانگین دمای هوا در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درجه و فروردین امسال نسبت به سال گذشته نیم درجه کاهش داشت.

معاون مدیر کل و رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت : از ابتدای امسال بیشترین دمای هوا در 17 خردادماه با 5/42 درجه و کمترین میزان دما در 13 فروردین ماه امسال با 2/5 درجه در این شهرستان به ثبت رسیده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.