اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 تير 1392 / کد مطلب: 6346 / نظرات: 0


پیشنهادات سایت "حسین آبادی ها" برای حل مشکلات روستایشان


سایت "حسین آبادی ها" برای پیگیری و حل مشکلات روستای حسین آباد داورزن، پیشنهاداتی را به شورای منتخب این روستا ارائه کرد:

۱- پیگیری تکمیل شدن سریع پروژه ساختمان دهیاری و ایجاد پارک و فضای سبز.

۲- پیگیری تکمیل شدن دیوارکشی خانه بهداشت روستا که حدوداً یک سال و نیم است که نیمه کاره رها شده.

۳- بازسازی و تکمیل غسالخانه روستا و نیز برق کشی به غسالخانه (با توجه به داشتن دستگاه سردکن) که می‌توان با رایزنی بودجه با مسئولین بودجه ای در نظر گرفت و نیز می‌توان از کمک‌های مردمی اهالی و حسین آبادی‌های سایر شهرها استفاده نمود. بعد از تکمیل و راه اندازی غسالخانه که سال‌هاست بلااستفاده مانده است می‌توان به ازای غسل و کفن هر میت مبلغی نیز جهت عمران و آبادانی روستا از خانواده مرحوم دریافت نمود که مطمئناً همه حسین آبادی‌ها در کار خیر پیش قدم هستند.

۴- به مناسبت هفته درخت کاری می‌توان هر سالی با رایزنی و نامه نگاری قبلی مقدار قابل توجهی درخت تهیه نمود و در ورودی، کوچه و خیابان‌ها، گلزار شهدا و نیز امامزاده شاهرخ آباد غرص نمود. همچنین می‌توان از کمک‌های مردمی اهالی و هم ولایتی های سایر شهرستان‌ها برای خرید نهال خوب و مناسب استفاده نمود.

۵- با کمک مردم و نیز بودجه دهیاری فردی را به عنوان شهردار انتخاب نمود تا از درختان مواظبت و آبیاری نماید و نیز آشغال‌های روستا را جمع آوری نماید.

۶- گذاشتن سطل آشغال در کوچه‌ها و خیابان‌های روستا.

۷- رایزنی با دهیار و شوراهای روستاهای جنوب بخش داورزن برای حل مشکل آنتن دهی موبایل و نیز خرابی و کم عرض بودن جاده که مشکل تمام روستاهای جنوب داورزن می‌باشد.

۸ - با توجه به اینکه در روز عاشورا و نیز روز اربعین تعداد زیادی گوسفند توسط مردم عزیز روستا قربانی می‌شود و فقط تعداد محدودی در آن روزهای عزیز استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌شود شورا به خیرین برای ثبت نام اعلام نمایند تا بعد از ثبت نام مقدار مورد نیاز گوسفند قربانی و مابقی صرف کارهای عمرانی روستا شود.

۹- پیشنهاد می‌شود با همفکری و نظرخواهی از اهالی دهیاری جوان، باسواد و فعال انتخاب شود.

۱۰- ارائه بیلان کاری خود به مردم که بودجه چه مقدار و در کجا خرج شده که بهترین زمان برای ارائه بیلان کاری در ماه محرم و عید نوروز می‌باشد.

۱۱- پیشنهاد می‌شود اولین کار بعد از تحویل شورای اسلامی روستا که احتمالاً ۱۲ شهریور می‌باشد، مقدار بودجه ای که در حساب شورا و دهیاری می‌باشد را اعلام شود تا مردم بدانند تا زمان تحویل مسئولیت عزیزان چه مقدار در حساب شورا و دهیاری می‌باشد.

۱۲- نباید به بودجه عمرانی در نظر گرفته شده از طرف دولت بسنده کرد و باید جهت انجام و تسریع کارهای عمرانی از کمک‌های مردمی و نیز خیرین و هم ولایتی های مقیم تهران، قیام دشت، خیرآباد، گرگان، سبزوار و…. استفاده نمود.

۱۳- نرده کشی مابقی دیوار گلزار شهدا و نیز رنگ آمیزی نرده‌ها.

۱۴- تهیه زمین ورزشی و وسایل ورزشی برای جوانان. می‌توان با کمک اهالی و خیرین و نیز بودجه درنظر گرفته شده زمینی را در نظر گرفت شامل زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و…. باشد و وسایل و تجهیزات آن را با کمک و همکاری خیرین تهیه نمود.

۱۵- تعمیر فضای داخلی مسجد.

۱۶- برگزاری هر ساله یادواره شهدا.

۱۷- رایزنی با جهاد کشاورزی برای گرفتن حواله نهال میوه های مختلف جهت احیای مجدد باغات در روستا.

۱۸- رایزنی جهت احیای قنات‌ها و نیز لای روبی آن‌ها و برگرداندن آب از مسیر منحرف شده به مسیر اصلی (با توجه به صحبت‌های اهالی که می‌گویند آب در شمال روستا قرار دارد).

۱۹- مساعدت و همکاری جهت انتشار مجدد نشریه هم ولایتی ها که باعث فرهنگ سازی و نیز انعکاس اخبار روستا و بیلان کاری شورا در روستا و شهرستان‌های تهران، قیام دشت، خیرآباد ورامین و …. می‌شود.

۲۰ - حمایت جدی از صندوق توسعه و عمران و آبادانی روستا که به پیشنهاد آقای اکبر حسین آبادی (علی معمار) افتتاح شد ولی مورد استقبال قرار نگرفت. اگر مردم و اهالی مشارکت نمایند می‌توان به بسیاری از جوانان و اهالی روستا برای ایجاد اشتغال، خرید دام، ساخت مسکن و ازدواج و جهیزیه و…. وام پرداخت نمود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.