اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 تير 1392 / کد مطلب: 6341 / نظرات: 0


وقف در ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی نیاز امروز جامعه است


وقف در ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی نیاز امروز جامعه است سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: وقف درزمینه مباحث قرآنی بویژه ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی نیاز امروز جامعه است.
 به گزارش سبزوارپیام ، حجت الاسلام محمد صفرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج فرهنگ قرآنی بویژه برای جوانان توجه بیشتری را می طلبد.

وی ادامه داد : ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی موجب پیاده شدن سبک زندگی قرآنی و اسلامی شده و جامعه را از بسیاری آسیب ها مصون نگه می دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: در مقابله با تهاجم دشمنان سلاحی جز قرآن و معارف اهل بیت (ع) نداریم.

وی با اشاره به کاهش درصد جرم در ماههای رمضان و محرم افزود: در این زمان ها به دلیل افزایش معنویت در جامعه شاهد کاهش چشمگیر جرایم هستیم.

وی به گستردگی حوزه وقف اشاره کرد و افزود: نیاز سنجی در حوزه وقف یک ضرورت است.

حجت الاسلام صفرپور با اظهار اینکه در مجموع دو هزار و 400 موقوفه و 9 هزار رقبه در سبزوار وجود دارد، اظهار داشت: حدود 90 درصد این موقوفات به تعزیه خاندان عصمت و طهارت (ع) و اطعام عزاداران اختصاص دارد.

وی بیشترین موقوفات سبزوار را مربوط به بخش مرکزی این شهرستان عنوان کرد و افزود: موقوفه کهن آب با 575 رقبه و موقوفه عبدالجواد با حدود 450 رقبه از بزرگترین موقوفات شهرستان سبزوار است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.