اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 تير 1392 / کد مطلب: 6337 / نظرات: 0


فرودگاه سبزوار قابلیت اعزام مسافر به حج را دارد


رئیس فرودگاه سبزوار گفت: در صورت تامین اعتبار و ایجاد زیرساخت های لازم، فرودگاه سبزوار قابلیت اعزام مسافر به سفر حج را خواهد داشت .

 مهندس علی همتی افزود : فرودگاه سبزوار در سال ۹۱ توانست با اعزام بیش از ۵ هزار زائر عتبات عالیات ركورد خوبی را در سطح اداره كل فرودگاه های كشور بدست آورد.
وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۱ بیش از ۴۵ هزار مسافر از طریق فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند.
همتی با بیان اینكه فرودگاه سبزوار قابلیت نشستن انواع هواپیماهای سبك، فوق سبك و متوسط را دارد تصریح كرد: متأسفانه وعده ها در ارتباط با تأمین اعتبار لازم برای ایجاد زیر ساخت و افزایش باند فرود برای نشستن هواپیماهای پهن پیكر محقق نشده است.
وی افزود: اگر این اتفاق در فرودگاه بیافتد و افزایش باند ایجاد شود اعزام های حج از همین فرودگاه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: یكی از معیار های انجام پروازهای حج از فرودگاه سبزوار قابلیت نشستن هواپیماهای سنگین و فوق سنگین است.
وی با اشاره به مركزیت فرودگاه سبزوار در منطقه سبزوار بزرگ تصریح كرد: اگر زیرساخت ها فراهم شود مردم این منطقه كه شامل ۶ شهرستان و یك بخش می شود میتوانند به فرودگاه سبزوار به عنوان پل هوایی به عتبات عالیات و سفر حج نگاه كنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیط نیز گفت: این افزایش قیمت باعث شده تا مردم كمتر از هواپیما به عنوان یك وسیله نقلیه استفاده كنند.

همتی با اشاره به اینكه فرودگاه سبزوار جزء اولین فرودگاههایی است كه دارای شبكه VIOPمی باشد ادامه داد: این سیستم باعث ایجاد ارتباط تصویری و صوتی بین فرودگاهها می شود.

وی با اشاره به ارتقاء برخی امكانات این فرودگاه در سالهای اخیر اضافه كرد: متأسفانه در گذشته فرودگاه از نبود آب شرب مناسب، سیستم روشنایی باند فرودگاه و برخی زیر ساخت ها رنج می برد كه با همت مسئولین و اداره كل و مدیریت فرودگاه سبزوار این مشكلات نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: سیستم روشنایی این فرودگاه كه در سال ۸۷ ایجاد شد باعث شده تا فرودگاه سبزوار قابلیت پرواز در شب را هم داشته باشد. مسئله مهمی كه در بسیاری از فرودگاههای كشور وجود ندارد.

وی افزود: مهمترین مسئله ای كه در فرودگاه سبزوار قابل بررسی است بحث ایجاد مرز هوایی است كه این قابلیت را به این فرودگاه می دهد تا پرواز های خارجی را هم در خود جای دهد و امكان انجام پرواز خارجی را هم داشته باشد كه برخی از فرودگاهها در مركز استان هم این قابلیت را ندارند.

این مهندس الکترونیك صنعت هوایی كشور خاطرنشان كرد: با توجه به آخرین آمار كه به خردادماه مربوط می شود استقبال مسافرین بسیار خوب بوده است و ما شاهد پرشدن بیش از ۷۰ درصد صندلی ها در این ماه هستیم.

همتی با اشاره به تلاش كادر فرودگاه برای كاهش تأخیر در پروازها گفت: مسئله تأخیر در پروازها در فرودگاه های كشور وجو دارد اما تلاش پرسنل ما بر این است كه مدت را كاهش دهیم تا خدایی نكرده حقی از مسافرین ضایع نشود.

وی یكی از مهمترین ویژگی های فرودگاه سبزوار را داشتن واحد سوخت در این فرودگاه عنوان كرد و یادآور شد: یك جایگاه سوخت هواپیمایی در فرودگاه سبزوار در نظر گرفته شده كه این جایگاه براساس قانون زیر نظر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است.
وی در ارتباط با سوال خبرنگار ما در مورد اینكه فرودگاه سبزوار به عنوان فرودگاه پشتیبان شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود گفت: نزدیكی و وضعیت آب و هوایی خاص شهر سبزوار باعث شده تا این فرودگاه به عنوان فرودگاه پشتیبان مشهد مورد توجه باشد اما باید این نكته را ذكر كرد كه با توجه به وضعیت باند فرود و پاركینگ هواپیما فقط می توانیم از هواپیماهای سبك، فوق سبك و متوسط این پشتیبانی را داشته باشیم.
وی با بیان اینكه در آینده نزدیك اتقافات خوبی در فرودگاه سبزوار خواهد افتاد تاكید كرد: اجرای چند پروژه عمرانی، مدرن كردن سرویس های بهداشتی داخل ترمینال فرودگاه و ارتقاء و بهسازی ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه از برنامه هایی است كه در دستور كار قرار دارد.

فرماندار شهرستان سبزوار نیز د گفت: تطویل فرودگاه سبزوار از انتظارات و خواسته های مردم، مدیران و نمایندگان مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی است.

مهندس قاسم شعبانی عطار ادامه داد: فرودگاه سبزوار فرودگاهی شبانه روزی، بین المللی و پشتیبان فرودگاه مشهد است و باید از امكانات و تجهیزات لازم ناو بری برخوردار باشد تا در هنگام ضرورت و اضطرار بتوان از آن بهره مند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سبزوار افزود: تطویل باند فرودگاه سبزوار از زیرساخت های لازم و مهم این فرودگاه است و باید این اتفاق مهم در سال جاری یا سال های آتی در این فرودگاه رخ دهد.

فرماندار ویژه سبزوار خاطرنشان كرد: ما امیدواریم با تأمین منابع و اعتبارات لازم و ضروری برای تطویل باند فرودگاه سبزوار خواسته مردم عزیز این دیار نیز برای برقراری پرواز های حج عمره مهیا شود.
وی ادامه داد: با تلاش مسئولان پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه سبزوار برای مدتی برقرار شد كه به دلیل گرانی بلیط این پروازها در حال حاضر انجام نمیشود و ما پیگیر هستیم تا با رفع موانع این پروازها نیز برقرارشود.
شایان ذكر است فرودگاه سبزوار از جمله فرودگاه های برتر سطح كشور محسوب می شود و دارای رتبه عالی برای اعزام مسافر می باشد. برنامه پروازی این فرودگاه ۴ روز در هفته می باشد كه شامل روز های یك شنبه (پرواز از تهران ۲۰:۴۰ و پرواز از سبزوار ۲۲/۲۰ دقیقه)، دوشنبه (پرواز از تهران ۲۲:۱۰ دقیقه و پرواز از سبزوار ۲۳:۵۰ دقیقه)، چهارشنبه (۲۱:۰۰ پرواز از تهران و ۲۲:۴۰ پرواز از سبزوار) و پنجشنبه (پرواز از تهران ۲۱:۵ دقیقه و پرواز از سبزوار ۲۲:۴۵ دقیقه) می باشد.
قیمت بلیط هواپیما در حال حاضر ۱۰۹ هزار تومان می باشد. سلام سربدار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.