اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 تير 1392 / کد مطلب: 6331 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن /بحث پوشش و عفت از مباحث پر رنگ قرآن و حديث است


امام جمعه شهرستان داورزن در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن گفت: حجاب و پوشش یک تدبیر ماهرانه غریزی زن محسوب می شود.
 حجت الاسلام محمود مداحی با اشاره به ۲۱تير ماه روز عفاف و حجاب ادامه داد: بحث پوشش و عفت از مباحث پر رنگ قرآن و حديث است

وی با اشاره به ديدگاه مخالفان و موافقان در مورد حجاب و پوشش گفت: در ریشه فلسفی پوشش يا حجاب بر اثر ميل به رياضت و رهبانيت بوجود آمده است .

امام جمعه داورزن با اشاره به ریشه فلسفی اجتماعی اخلاقی و اقتصادی و روانی پوشش و حجاب ادامه داد: علل پنجگانه به هيچ وجه تاثيري در پيدايش پوشش و حجاب در هيچ نقطه از جهان نداشته و بي جهت آنها را به نام حجاب بيان کرده اند بلکه علت اساسي ديدگاه موافقين حجاب این است که حجاب و پوشش را در يک تدبير ماهرانه غريزي خود زن است

وی ادامه داد: دقيق ترين نظريه اينکه حياء و عفاف و ستر و پوشش، تدبيري است که خود زن با يک نوع الهام براي گرانبها کردن خود و حفظ موقعيت خود در برابر مرد به کار برده است.

وی تصریح کرد: اسلام پوشش را که براي زن مقرر کرد و این بدان معنا نيست که از خانه بيرون نرود بلکه پوشش زن در اسلام اين است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گري و خودنمايي نپردازد.

وی در ادامه به مسائل سیاسی روز دنیا اشاره کرد و گفت: طبق ادعاهاي تازه وزير امور راهبردي رژيم اشغالگر قدس که گفته است تهديد ايران و يک ايران هسته اي برابر با چهل کره شمالي است. اين تهديدي است که نظم جهاني را تغيير خواهد داد. باید گفت که رژيم اشغالگر قدس و اربابانش از صدور انقلاب اسلامي که تبديل به بيداري اسلامي شده مي ترسند.

وی تصریح کرد: استعمار جهاني از انقلاب اسلامي به رهبري امام خامنه اي که معادلات جاسوسي و امنيتي و سياسي استکبار را بهم ريخته مي ترسد.

امام جمعه داورزن ادامه داد: به همین دليل است که استعمار غرب ايادي خود و عوامل داخلي و ارتجاع عرب را در قالب عربيسم و وهابيت به استخدام خود در آورده که لااقل رشد فزاينده انقلاب اسلامي با رهبري ولي فقيه زمان نائب امام مهدي(عج) را بگيرد.

حجت الاسلام مداحی در ادامه به برکات پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: رفع فقر، تعادل اجتماعي و دلجويي و کمک به صلح جهاني و جذب ديگران ايجاد الفت و آزادي انسان های بدهکار و خسارت دیده و حفظ آبروي اشخاص آباداني و خدمات اجتماعي راه خدا در بین مسلمانان از مهمترین دلایل پرداخت زکات است.

وی با اشاره به هزینه های هنگفت قدرت هاي استکباري با فرستادن کتب، کشيش، دارو، کارشناس، دعوت نامه، بورسيه و ديگر امکانات رايگان براي توسعه فکر خطرناک و شيطاني و سايه شوم خود تصریح کرد: پرداخت زکات می تواند خرج مبارزه با این گونه اقدامات دشمن و اشاعه فرهنگ اسلام شود. /اخبار داورزن
Share/Save/Bookmark




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.