اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 مهر 1390 / کد مطلب: 631 / نظرات: 0


اظهار نظر رئیس راه و ترابری سبزوار:محور سبزوار- طبس کم حادثه ترین محور روستایی است!


چندی پیش در محور سبزوار- طبس حادثه ای مرگبار رخ داد محوری که  اینک با ارتقاء خوشاب به شهرستان و طبیعت ییلاقی طبس شاهد تردد زیاد خودروها می باشد در این حادثه مرگ بار  کامیون تریلر به پائین جاده سقوط کرد و گاردیل های موجود در کنار جاده نیز نتوانست مانع سقوط شود. متاسفانه در آن حادثه راننده و یکی از  سرنشینان تریلر در دم جان باختند و حال دو سرنشین دیگر تریلر نیز وخیم گزارش شد.
سرهنگ ستوده فرمانده پلیس راه سبزوار علل آن حادثه مرگ بار را بی احتیاطی راننده و نداشتن سرعت مطمئنه، پیچ خطرناک و شیب تند آن عنوان کرده بود. رئیس اداره راه و ترابری سبزوار نیز در این رابطه مدعی شد طبق آمار موجود در پلیس راه سبزوار در سال 89 محور سبزوار- طبس بدون حادثه منجر به فوت بوده و در سال جاری نیز فقط یک مورد حادثه منجر به فوت داشته است لذا  این محور یکی از کم حادثه ترین محورهای روستایی سبزوار است.
فرشاد سلطانی با بیان این که این محور از لحاظ علائم ایمنی در سطح قابل قبولی بوده اظهار داشت: علائم کل محور و به خصوص در پیچ مورد نظر نصب بوده است.
وی تصریح کرد: محور سبزوار به طبس یک محور روستایی درجه یک بوده و برابر آئین نامه ها و مشخصات فنی محورهای روستایی احداث شده و حداکثر شیب مجاز در قوسهای قائم محور رعایت شده و در کل این محور شیب بیش از 15 درصد ندارد!
سلطانی افزود: راننده تریلی مزبور یک دستگاه غلتک را از جغتای بارگیری نموده و بدون اسکورت به جای حرکت در محور اصلی جوین به سبزوار از محور بید به طبس و سپس سبزوار تغییر مسیر داده که خود این تغییر مسیر جای سوال دارد.
رئیس اداره راه و ترابری سبزوار خاطر نشان کرد: حداکثر سرعت در محور روستایی 60 کیلومتر بر ساعت بوده که راننده تریلی مزبور بدون توجه به علائم مصوبه و آئین نامه راهنمایی و رانندگی از سرعت مجاز تجاوز نموده است که علت اصلی حادثه تجاوز از سرعت مجاز و مهار نکردن فنی و اصولی غلتک توسط راننده  تریلی بوده است.سبزوارآنلاین




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.