اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 تير 1392 / کد مطلب: 6306 / نظرات: 0

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار:


هنری که در خدمت اجتماع باشد ارزشمند است


هنری که در خدمت اجتماع باشد ارزشمند است  عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت : هنر فقط ارضا کننده نفسانیات خود فرد نیست ، اگر هنر توانست در خدمت اجتماع و مسائل اجتماعی قرار گیرد ارزشمند و متعالی است .
به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایرنا ،جلال تعصبی دوشنبه شب در نشست با عکاسان برگزیده سبزوار که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شده بود، افزود : هنرمندان جامعه بایستی هنر خود را به سمت و سوی هنر متعالی پیش ببرند.

وی ادامه داد : هنر متعالی هم سعادت فرد هنرمند و هم جامعه ای که در آن زندگی می کند را در پی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار اظهار داشت : در مراحل هنر نقطه آغاز هنر زمانی است که افتخارات و مدال ها انسان را ارضا نکند در حقیقت هنر یک سرعت دهنده است که به آن مرحله تعالی برسیم.

تعصبی برگزاری جلسات تقدیر را موجب دلگرمی و رشد بیشتر هنرمندان دانست و گفت : بایستی این نشست ها هر چند ماه یکبار برگزار شود.

وی با قدردانی از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برای برگزاری این نشست گفت : وجود و تقویت تشکل ها بسیار ضروری است .

وی با بیان اینکه بایستی تفکرمان جمع باشد و به یک تیم فکر کنیم نه یک فرد، اظهار داشت : جداجدا کردن ، تفرقه ایجاد کردن و خود ستاره شدن آفتی است که جمع ها را تهدید می کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز با اشاره به برگزاری نشست با همه هنرمندان گفت : در زمان های مختلف نشست هایی را با هنرمندان برگزار می کنیم تا از نزدیک در جریان اهداف ، برنامه ها و دغدغه های آنان قرار بگیریم .

محمد مشکانی برگزاری این جلسات را ضروری دانست و گفت : این نشست ها تداوم داشته و انجمن ها و کانون ها در این نشست ها اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت خود را مطرح کرده و هم اندیشی می کنند در حقیقت این جلسات به نوعی اتاق فکر است.

وی ادامه داد : محصول این نشست ها آغاز حرکت های بزرگی است زیرا هم اندیشی و فکر جمعی در این جلسات حرف اول را می زند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه سالن ها این شهرستان در اختیار شخص خاصی نیست بلکه در اختیار این اداره است ، افزود : عکاسان شهرستان می توانند نمایشگاه های موضوعی ،انفرادی و دسته جمعی هر چند ماه یکبار داشته باشند.

مسوول انجمن عکس سبزوار هم در این نشست با اشاره به جایگاه خوب و قابل قبول عکاسی این شهرستان گفت : از سال 91 تاکنون عکاسان سبزواری حائز 18 رتبه کشوری شدند.

محمود حیطه افزود : 9 مقام اول کشوری ، دومقام دومی ، سه مقام سومی و یک مقام چهارمی از سال گذشته تاکنون حاصل کار عکاسان سبزواری در سطح کشور بوده است.

مسوول انجمن عکس سبزوار به موفقیت های برون مرزی و راهیابی به نمایشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت : بدست آوردن این موفقیت ها آخرخط نیست بلکه هنوز تا جایگاه و بلوغ واقعی عکاسی این شهرستان فاصله داریم .

وی با یادکردن هنرمندان و پیشکسوتان عکاس و قدردانی از تلاش های انجام شده، گفت : اگر امروز موفقیتی در شهرستان هست متعلق به آدم خاصی نیست بلکه بستری بوده که هنرمندان در سال های گذشته برای ما فراهم کردند که ما نیز وظیفه داریم برای آیندگان این بستر خوب فعالیت را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت : عکاسی فقط یک تصویرگرایی صرف نیست بلکه هنرمند عکاس بایستی به تعهدات اجتماعی وارد شده و به دغدغه های اجتماعی از نگاه موشکافانه خود توجه کند .

هماهنگی جهت دریافت مجوز عکاسی به صورت سالانه ، بروز کردن تجهیزات عکاسی در اداره ارشاد و برگزاری جشنواره عکس در شهرستان از مواردی بود که توسط هنرمندان عکاس در این نشست مطرح شد.

در این نشست از عکاسان برگزیده شهرستان هادی دهقان پور ، نعمت اله معینی امین ، سید رضا مهری ، سید محسن مهری ، خلیل خسروانی ، سید علی حسینی فر و حسین اسماعیلی که حائز مقام های برتر شده بودند با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.