اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 تير 1392 / کد مطلب: 6298 / نظرات: 0


بیش از هزار و 500 کودک در سبزوار غربالگری شنوایی شدند


بیش از هزار و 500 کودک در سبزوار غربالگری شنوایی شدند کارشناس مسوول پیشگیری بهزیستی سبزوار گفت : بیش از یک هزار و 500 کودک از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان غربالگری شنوایی شدند.

به گزارش سبزوارپیام، ابراهیم باسره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود : از این تعداد بر روی چهار کودک اقدامات توانبخشی ( استفاده از سمعک و کاشت حلزون) انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری شنوایی گفت : همه نوزادان کم شنوا باید قبل از سه ماهگی از نظر شنوایی غربالگیری شده و تا قبل از شش ماهگی تحت اقدامات مورد نیاز (درمانی ، توانبخشی و یا هر دو ) قرار گیرند.

وی اظهار داشت : در صورتی که نوزاد یا شیرخوار کم شنوا در دوره طلایی یعنی زیر شش ماهگی شناسایی و اقدامات درمانی برای او انجام نشود عوارض روانی ، اجتماعی، ارتباطی و شناختی برای فرد دارد.

کارشناس مسوول پیشگیری بهزیستی سبزوار ادامه داد : تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی در رشد و تکامل زبان ، گفتار و شناخت کودک تاثیر بسزایی دارد.

باسره با اظهار اینکه قبل از اجرای طرح غربالگری شنوایی هر سال تعدادی به آمار ناشنوایان افزوده می شد ،گفت : با غربالگری شنوایی و اقدامات پیشگیرانه تا حد قابل توجهی از ایجاد ناشنوایی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز ثابت غربالگری شنوایی در شهر سبزوار و کنترل همه موالید در بیمارستان از نظر شنوایی گفت : به صورت دوره ای تیم سیار غربالگری شنوایی به روستاهای این شهرستان هم اعزام می شود.

وی اقدامات پیشگیرانه را در زمان قبل از تولد با مشاوره ژنتیک ، دوران بارداری و پس از تولد با اقدامات مشاوره ای ، پزشکی و طرح غربالگری شنوایی عنوان کرد.

وی به فعالیت بهزیستی ، مرکز توانبخشی و آموزشی ˈپژواک ˈ و ˈعرشیان بیهق ˈ در امر شنوایی سنجی گفت : مرکز توانبخشی و آموزشی ˈپژواک ˈ به طور تخصصی در بحث توانبخشی و آموزش به کودکانی که مشکل شنوایی دارند، فعالیت می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.