اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 تير 1392 / کد مطلب: 6286 / نظرات: 0


32مرکز درمان و پنج مرکز پیشگیری از اعتیاد در سبزوار فعال است


32مرکز درمان و پنج مرکز پیشگیری از اعتیاد در سبزوار فعال است کارشناس مسوول پیشگیری اداره بهزیستی سبزوار گفت : در حال حاضر 32 مرکز درمان و پنج مرکز پیشگیری از اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش سبزوارپیام، ابراهیم باصره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در 28 مرکز از این مراکز درمان اعتیاد به صورت دارویی و سرپایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه دو کمپ (مرکز اقامتی بهبودی میان مدت ) هم در سبزوار فعالیت دارند،اظهار داشت : در این مراکز درمان اعتیاد به صورت غیردارویی و بر مبنای ایمان مداری و پرهیز مداری انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز اجتماع درمان مدار (tc ) در سبزوار گفت : در این مرکز افرادی که پاک شدند با اقامت های سه تا شش ماه طبق اصول ، مراکز بیشتر به تقویت بعد روانی و رفتاری آنان می پردازند.

وی با اشاره به یک مرکز گذری یا کاهش آسیب ( دی .آی .سی ) اظهار داشت : در این مرکز که برای بیماران تزریقی است افراد با دریافت سرنگ یکبار مصرف ، دریافت لوازم بهداشتی و یک وعده تغذیه در جهت کاهش آسیب بیمار ملزم به درمان با متادون می شود.

کارشناس مسوول پیشگیری بهزیستی سبزوار همچنین از راه اندازی یک مرکز اقامتی بهبودی برای بانوان در این شهرستان نیز خبر داد و گفت : در حال پیگیری برای گرفتن مجوز این کمپ هستیم .

باصره، توانمندسازی افرادی که در این مراکز درمان می شوند را نیز تاثیرگذار و با اهمیت دانست و اظهار داشت : بهزیستی سبزوار با در اختیار قرار دادن تسهیلات اشتغالزایی و معرفی افراد برای آنان اشتغال ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته در زمینه توانمندی بیماران بهبود یافته محدود است خواستار اعتبار بیشتر برای اشتغالزایی آنان شد.

کارشناس مسوول پیشگیری بهزیستی سبزوار بیان کرد : خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد دارد زیرا خانواده از نظر روانی ، عاطفی و رفتاری تاثیر مستقیمی بر فرزندان دارد.

وی با بیان اینکه شناخت ، آگاهی و آموزش خانواده ها از عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد است اظهار داشت : در این راستا اداره بهزیستی سبزوار به صورت کارگاهی آموزش های (اجتماع محور ) را در محله ها ، محیط های کار و محیط های آموزشی به مردم ارایه می دهد .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.