اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 13 تير 1392 / کد مطلب: 6275 / نظرات: 0


150 رشته از قنوات خوشاب نیازمند لایروبی و مرمت است


معاون مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب گفت : 150 رشته قنات از قنوات خوشاب نیازمند لایروبی و مرمت است .

 به گزارش سبزوارپیام ، مهندس ˈاحمد کامرانی منش ˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شهرستان خوشاب دارای 254 رشته قنات با متوسط آبدهی دو تا 25 لیتر در ثانیه است .

وی احیا و مرمت30رشته قنات را برای امسال در شهرستان خوشاب ضروری دانست و گفت : ریزش قنوات ، تخریب گالری قنات و خشکسالی خسارت زیادی به قنوات این شهرستان وارد کرده است .

مسوول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب خواستار تامین اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات این شهرستان شد.

مهندس ˈکامرانی منش ˈ با اشاره به لایروبی و مرمت هفت رشته قنات در شهرستان خوشاب از محل اعتبارات استانی سال 91 گفت : این قنوات شامل قنات اصلی روستای ˈینگ ˈ ، حسین آباد دره یام و سیمان در بخش مشکان خوشاب و قنوات روستاهای ˈجنت آباد ˈ ، قنات ˈکله چاه ˈ و قنات ˈدهنوˈ روستای نودهان و قنات ˈکشف رود ˈ روستای ˈچروˈ بخش مرکزی این شهرستان است.

مسوول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب توجه نکردن مالکان به قنوات و رعایت نکردن حریم قنوات توسط روستاییان با احداث ساختمان ، باغ و زمین های زراعی را از عوامل تاثیرگذار در خسارت به قنوات دانست و از دهیاران و اعضای شورا خواست نظارت بیشتری در حریم قنوات داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

وی با اظهار اینکه قنوات به طور مستمر نیازمند نگهداری، مرمت و بازسازی هستند، افزود : در این خصوص نشست ها و مکاتباتی با دهیاران و شوراها انجام شده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.