اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 تير 1392 / کد مطلب: 6270 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


آگاهی رسانی و مشارکت همگانی در پیشگیری و درمان اعتیادضروری است


آگاهی رسانی و مشارکت همگانی در پیشگیری و درمان اعتیادضروری است معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت : آگاهی رسانی ، مشارکت همگانی و استفاده از تمام ظرفیت و توان شهرستان برای مقابله ، پیشگیری و درمان اعتیاد ضروری است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، رضا مدرسی پور روز چهارشنبه در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سبزوار با تاکید بر اهمیت پیشگیری از اعتیاد، افزود : فرهنگ سازی و آموزش بویژه برای جوانان و خانواده ها را به عنوان سیاست کاری مسوولان در شهرستان دنبال می کنیم .

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پژوهش در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آگاهی دادن به جوانان گفت : در این زمینه استفاده از تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی نیز تاثیرپذیری خوبی دارد.

وی به تلاش های دشمنان در راستای ناتوان کردن جوانان و نابودی فکر و اندیشه آنان از طریق اعتیاد و مواد مخدر، افزود : علاوه بر مقابله و مبارزه با اعتیاد پیشگیری از مواردی است که بایستی بیشتر روی آن سرمایه گذاری کنیم .

وی با اشاره به شناسایی گروه هدف در امر پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد : در این راستا کلاس ها ، کارگاه ها و نشست های آموزشی با کارکنان ادارات، رابطین بهداشت، مشاوران آموزشگاه ها، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، دانشجویان و مربیان ورزشی در شهرستان سبزوار برگزار شده است.

وی با اظهار اینکه جمهوری اسلامی پیشرو ترین کشور جهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر می باشد ، افزود: تاکنون فعالیت های چشمگیری در زمینه مقابله با حمل مواد مخدر انجام شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار با اظهار اینکه با تعامل ، همکاری بین بخشی و مشارکت همگانی در بحث مواد مخدر گام های خوبی در این شهرستان برداشته شده ،گفت : بایستی مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد را در امر مبارزه ، درمان و پیشگیری از اعتیاد گسترش دهیم .

مدرسی پور اشتغال را مهمترین دغدغه بهبودیافتگان اعتیاد دانست و از اعضای کارگروه اشتغال خواست اعتباری را هم در خصوص کمک به اشتغال این افراد اختصاص دهند.

یک کارشناس ارشد روانشناسی در سبزوار نیز گفت : همان گونه که در سمت تولید و عرضه مواد مخدر ، مبارزه را داریم بایستی در بخش مصرف هم مدیریت اعتیاد به عنوان یک بیماری را ضروری بدانیم .

دکتر ناصر محمدی فر با تاکید بر آموزش به عنوان بحث مهم در درمان و پیشگیری از اعتیاد افزود : آموزش ها بایستی خانواده محور باشد تا زمانی که خانواده سامان نیابد و آرام نشود به سراغ عضو معتاد آن خانواده برای درمان نمی رویم.

وی بر ضرورت آگاهی در درمان اعتیاد به عنوان عامل موفقیت تاکید کرد و گفت : بایستی حمایت های مردمی در درمان و پیشگیری از اعتیاد گسترش بیشتری یابد.

وی افزود : در زمان کنونی با طیف وسیعی از انواع مواد مخدر و در مقابل افراد آسیپ پذیر روبرو هستیم که بایستی برای آگاهی بخشی به جامعه از مضرات استفاده از این مواد اقدام کنیم .

وی با بیان اینکه نگاه ما به معتاد و اعتیاد نباید نیستی باشد چون در این صورت نمی توانیم به فرد معتاد کمک کنیم ،اظهار داشت : در حوزه درمان اعتیاد بایستی هدف محور بود و در این راستا بایستی گروه های هدف را تعیین کرده و برنامه ریزی کنیم .

برگزاری کلاس ها ، کارگاه های آموزشی ، برگزاری نمایشگاه ، ارسال پیامک در هفته مبارزه با مواد مخدر ، برگزاری همایش و برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های بود که توسط دستگاه های اجرایی در امر آموزش و پیشگیری از اعتیاد در سبزوار اجرا شده بود .

ساماندهی معتادان بی خانمان در خوابگاه های موقت (سرپناه شبانه ) با همکاری بهزیستی از مصوبات این نشست بود .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.