اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1392 / کد مطلب: 6231 / نظرات: 0


باغداران خوشاب عواید 250 درخت پسته را به نیازمندان اهدا کردند


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب از پلاک کوبی 250 اصله درخت پسته این شهرستان در راستای طرح زکات مستحبی شجره طیبه خبر داد.

 به گزارش سبزوارپیام ، ˈابراهیم کسکنی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هدف از پلاک کوبی این درختان اختصاص محصول آنها در هنگام برداشت به نیازمندان است.

وی گفت : محصولات جمع آوری شده در هنگام برداشت ، تحویل کمیته امداد شده و سپس این محصولات بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با اشاره به اطلاع رسانی در بین مردم برای زکات مستحبی علاوه بر زکات واجب در شهرستان خوشاب، اظهار داشت : در سه ماهه نخست امسال 20 میلیون ریال به عنوان زکات مستحبی توسط خیران این شهرستان برای نیازمندان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه زکات مستحبی شامل زکات تمامی محصولات روییدنی می شود، افزود: این نوع از زکات به عنوان صدقه جاریه در اسلام توصیه شده است اما پرداخت آن واجب نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح های زکات مستحبی ابراز امیدواری کرد همه اقشار جامعه با توجه به شغل خود در این نوع طرح ها شرکت کرده و با اختصاص بخشی از فعالیت خود به پرداخت ذکات مستحبی، شغل، محصول و خود را بیمه معنوی کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب با اشاره به آثار و برکات پرداخت زکات در زندگی فردی و اجتماعی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه تاکید کرد .

دوهزار و 200 خانوار با بعد جمعیتی چهار هزار و 400 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.