اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 خرداد 1392 / کد مطلب: 6108 / نظرات: 0


محسنی ثانی در جمع مردم سبزوار ؛دیگر زمان آزمون و خطا نیست


عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: دیگر پس از گذشت 34 سال از انقلاب و برگزاری انتخابات متعدد در ایران، زمان آزمون و خطا نیست.
محمدرضا محسنی ثانی در جمع مردم سبزوار و در محل حسینیه جوادالائمه این شهرستان خطاب به ملت گفت: تقریبا هر سال دو انتخابات را پشت سر گذاشتید و به صورت جدی در صحنه بودید و باید درست انتخاب کنید.
وی ادامه داد: وقتی حماسه ملی اتفاق می‌افتد که 55 میلیون نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید تحت تاثیر تبلیغات فردی را انتخاب کرد، افزود: مردم باید آگاهانه کارنامه مدیریتی و اجرایی کاندیداها را بررسی و سپس انتخاب کنند.
وی با اشاره به تورم و اثر آن در حوزه‌های مختلف همچون بیکاری، کشاورزی، تولید تصریح کرد: تاحدودی ما مردم هم در این موارد دخیل هستیم چراکه باید انتخاب درستی انجام می‌دادیم.
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این مشکلات به ناکارآمدی و ناشایستگی برخی مسوولان برمی‌گردد.
وی با تاکید بر این‌که باید به سابقه انتخابات نگاه کرد افزود: بنی صدر و شهید رجایی هم از این انتخابات سر کار آمدند اما هر زمان که افراد اصلحی همچون شهید رجایی را انتخاب کردیم، سرآمد شدیم.
محسنی ثانی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر و گزینه‌های مورد نظر برای انتخاب کارگزار اشاره کرد و گفت: تجربه، تخصص، دارای حجب وحیا، عدم افشاگری و نبردن آبروی مردم از ویژگی‌های کارگزار از نگاه امام علی(ع) است.
وی ادامه داد: مردم باید به این موارد توجه کرده و فردی ولایت‌پذیر، کاردان، مدیر و باسابقه را انتخاب کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گرانی‌ها، ناهنجاری‌ها، بیکاری‌ها شایسته این ملتی که در مقابل تمام دردها و رنج‌ها ایستاده‌اند، نیست.
وی به موقعیت ژئوپولتیکی، اقلیم، نیروهای جوان متخصص و متعهد، صنعت و نعمات سرشار ایران اشاره و تصریح کرد: در کشوری که از این همه نعمات برخورداراست این مشکلات شایسته مردم نیست.
محسنی ثانی به برخی از ظرفیت‌های ایران همچون مطرح بودن به عنوان دومین کشور برخوردار از گاز و نیروهای متخصص علمی اشاره کرد.
وی به برخی مشکلات کشور پرداخت و ضمن تاکید بر این‌که قانون هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا می‌شد، افزود: این قانون باید با یک شیب ملایم اجرا می‌شد تا کمر مردم زیر بار مشکلات خم نشود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به اجرای نادرست این قانون اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد از محل هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش‌های کشاورزی، صنعت و تولید اختصاص می‌یافت که عملی نشد و این سبب خوابیده شدن طرح‌ها و کارگاه‌های تولیدی در سطح کشور شد.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تعطیل شدن راه آهن و کارگاه فعال زعفرانیه سبزوار در طرح بزرگراه حرم تا حرم را از دیگر پیامدهای مذکور دانست.
محسنی ثانی همچنین به عملکرد مجلس شورای اسلامی در طول سال اول از دوره نهم اشاره کرد و گفت: در این مدت 53 قانون از 310 مورد از طرح‌ها و لوایح اعلام شده، تبدیل به قانون و به دولت ابلاغ شد.
وی ادامه داد: بر اساس قونین مصوب دوره هشتم مجلس، دولت موظف به تصویب 318 آیین نامه بوده که 169 فقره از آنها تاکنون به تصویب نرسیده است و از 83 فقره آیین نامه مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه، 41 مورد از آن تصویب نشده است.
وی همچنین به تذکر 4 هزار و 943 مورد نمایندگان به اعضای هیات وزیران در سال اول مجلس نهم اشاره کرد.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تعداد جلسات علنی مجلس در طول این یکسال را 100 جلسه به مدت 351 ساعت و 30 دقیقه اعلام کرد.
ايسنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.