اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 خرداد 1392 / کد مطلب: 6100 / نظرات: 0


همایش کتابت اشعار امام خمینی (ره) در سبزوار برگزار شد


همایش کتابت اشعار امام خمینی ره در سبزوار برگزار شد  به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، همایش کتابت اشعار امام خمینی (ره) در مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبروارپیام، مدیر انجمن خوشنویسان سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش حدود 60 نفر از خوشنویسان استاد، فوق ممتاز و ممتاز این شهرستان اشعار امام خمینی (ره) را کتابت کردند.

ˈسید علیرضا شرافتˈ افزود: این خوشنویسان اشعار امام راحل را در خطوط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث در قالب های چلیپا، کتابت، قطعه و کتیبه به رشته تحریر درآوردند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ترویج اندیشه ها و تفکرات حضرت امام خمینی (ره) می تواند در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش های انقلاب به نسل آینده موثر باشد.

مدیر انجمن خوشنویسان سبزوار اظهار داشت: اندیشه و افکار اسلامی امام راحل، نقطه عطف در جهان اسلام به شمار می آید، چرا که اندیشه های آن بزرگوار تحولات بنیادی و عظیم را در جهان اسلام به وجود آورد.

ˈشرافتˈ با بیان اینکه همایش کتابت اشعار امام خمینی (ره) برای اولین بار در سبزوار به ابتکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان این شهرستان برگزار شد، افزود : برای سال آینده مصمم هستیم این همایش را در سطح استان و کشور نیز برگزار کنیم.

وی گفت: آثار برگزیده همایش کتابت اشعار امام خمینی (ره) به صورت کتابچه چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیر انجمن خوشنویسان سبزوار افزود: این انجمن از شعبات فعال کشور بوده و حدود پنج هزار و 700 نفر عضو دارد که از این تعداد 45 نفر به درجه ممتاز، 15 نفر هنرجوی دانش آموخته دوره فوق ممتاز و دو نفر به درجه استادی رسیده اند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.