اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 خرداد 1392 / کد مطلب: 6096 / نظرات: 0

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف کشور/


128 موقوفه قابل سرمایه گذاری در سطح کشور شناسایی شده است


128 موقوفه قابل سرمایه گذاری در سطح کشور شناسایی شده است  معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : 128 موقوفه قابل سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومان در سطح کشور شناسایی شده است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، مهندس ˈعباسعلی جعفری ˈ روز شنبه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه منطقه ای فرصت های سرمایه گذاری موقوفات استان خراسان رضوی در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : این موفوفات دارای کاربری های مسکونی ، تجاری و اداری است.

وی اظهارداشت : اکنون در بیشتر استان های کشور کار سرمایه گذاری در موقوفات مذکور شروع شده و استان خراسان رضوی در این زمینه پیشگام است .

وی با اشاره به اینکه 65 درصد محل تامین مالی در این موقوفات به بخش خصوصی تکیه دارد ، افزود: در یک فاصله زمانی پنج ساله قرار است همه موقوفات مستعد درسطح کشور شناسایی و به عنوان فرصت های سرمایه گذاری از این موقوفات استفاده شود.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت : بایستی موقوفات را از حالت تک محصولی سیستم اجاره داری خارج کرده و فرصت های سرمایه گذاری در آنها را شناسایی و در این جهت حرکت کنیم .

جعفری ، ارتقا بهره وری موقوفات را هم بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود : با هدف ارتقا بهره وری موقوفات، یک تیم دانشگاهی وارد کار شده و این موارد در قالب یک پروژه تعریف شده است.

وی ادامه داد : از سال گذشته مطالعه وضعیت موجود و نقطه مطلوب نرخ بهره وری در قالب پروژه مذکور شروع شده و فاز یک و دو آن 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت :سازمان اوقاف و امور خیریه در این پروژه به سوی هدف گذاری صد درصد بهره وری در همه ابعاد اقتصادی ، نیروی انسانی ، فرآیند و قوانین و مقررات موقوفات و بقاع متبرکه حرکت می کند.

وی همچنین به استفاده از اوراق مشارکت وقفی اشاره کرد و افزود : مسائل شرعی و قانونی این اوراق هم به سرانجام رسیده تا سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح ملی نیز بتواند از این اوراق استفاده کند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.