اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1392 / کد مطلب: 6081 / نظرات: 1

رییس فدراسیون هندبال در مراسم اختتامیه/


همایش ها موجب ارتقا کیفی داوری می شود.


همایش ها موجب ارتقا کیفی داوری می شود  مراسم اختتامیه بیست و ششمین همایش ناظران و داوران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج (ع) سبزوار در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در مراسم اختتامیه این همایش گفت : برگزاری این همایش ها موجب می شود تا داوران با قوانین جدید داوری و تکنیک های روز آن آَشنا و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند.

جلال کوزه گری افزود : برگزاری این همایش ها موجب ارتقا کیفی داوری می شود.

وی با قدر دانی از حمایت های موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج از ورزش هندبال کشور، گفت : در حال حاضر هر دو نماینده ایران در مسابقات آسیایی هندبال از این موسسه هستند.

وی همچنین به سابقه ورزش هندبال در کشور پرداخت و گفت : هندبال از سال 47 به طور رسمی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 57 دارای فدراسیون شد.

رییس فدراسیون هند بال کشور افزود : تیم هندبال ایران در سطح جهانی رتبه 53 را دارد که و در سطح آسیا جزء چهار تیم برتر است .

کوزه گری با اشاره به آغاز مسابقات لیگ هندبال ایران افزود: این مسابقات بر اساس تقویم اجرایی در 14 تیرماه آغاز می شود.

وی ادامه داد : بر اساس این تقویم ثبت نام از تیم ها تا 11 خرداد ماه به اتمام می رسد و در 29 همین ماه نیز قرعه کشی بین تیم ها انجام خواهد شد.

وی با اظهار اینکه برنامه مسابقات براساس جدول زمانبندی تعیین شده، ابراز امیدواری کرد که این برنامه بدون هیچ مشکلی به سرانجام برسد.

سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال کشور نیز در حاشیه برگزاری اختتامیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این همایش با شرکت 54 کوبل داوری از سراسر کشور برگزار شد .

ˈعلی اصغر پورمقدم ˈ افزود : یکی از مزیت های همایش ناظران و داوران فدراسیون هندبال در سبزوار حضور داوران جوان بود.

وی به ادغام کمیته داوران و مسابقات اشاره کرد و گفت : با پیگیری های انجام شده حق الزحمه داوران بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال کشور با اشاره به فعالیت 12 کوبل داور بین المللی در کشور افزود : سه کوبل از این داوران آسیایی و سه کوبل جهانی است.

وی همچنین از برگزاری هم اندیشی روسای کمیته داوران استان ها و اعضای کمیته داوران و مسابقات در ماه آینده خبر داد و گفت :در این هم اندیشی ضمن ابلاغ آیین نامه کمیته ، جدیدترین قوانین و مقررات هم بوسیله لوح فشرده ، کتاب و جزوه در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از این اعضا می خواهیم که وضعیت داوران از درجه سه تا بین المللی در مناطق خود را به فدراسیون گزارش دهند، افزود : بازخورد این گزارش ها در اعزام داوران به مسابقات داخل و خارج تاثیر مثبت دارد.

وی با اشاره به شناسایی استعدادها ی داوری و نخبه های داوری و داوران جوان طی این گزارش ها ،گفت : افراد زیر23 سال که توانمندی قضاوت و انگیزه و علاقه را داشته باشند در کلاس های مدون داوری شرکت کرده و با محک آنان در مسابقات از این داوران در لیگ های درون مرزی و برون مرزی استفاده می کنیم .

بیست و ششمین همایش ناظران و داوران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج (ع) سبزوار در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان از هشتم تا دهم خردادماه برگزار شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.