اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 خرداد 1392 / کد مطلب: 6034 / نظرات: 2

در نشست هم اندیشی مطرح شد/


مطبوعات هدایت افکار جامعه را عهده دار هستند


مطبوعات هدایت افکار جامعه را عهده دار هستند  رئیس انجمن صنفی خبرنگاران سبزوارگفت: مطبوعات و خبرگزاری ها دارای جایگاه و نقش مهمی بوده و هدایت افکار جامعه را عهده دار هستند.    
رضا نامنی در دیدار با مسوول دفتر ایرنا سبزوار، اظهار کرد:امروزه توسعه و گسترش علوم باعث شده تا رسانه های گروهی کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات محسوب شوند.
مدیر دفتر صدا و سیمای سبزوار افزود: رسانه های گروهی پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و هدایت و مهندسی افکار عمومی و نیز آگاهی دادن به افراد را عهده دار هستند.
وی به جایگاه و اهمیت رسانه های محلی هم اشاره کرد و گفت : نقش مطبوعات بویژه مطبوعات محلی در امر توسعه محلی و رسالت آن در انتشار برنامه های شهری و منطقه ای در سطح منطقه و اطلاع رسانی نقش تاثیرگذاری دارند.
نامنی در این راستا گفت :مطبوعات محلی که رسالت پیشرو بودن در امر توسعه را بر عهده دارند باید به این امر مهم توجه کنند که رسالت خویش را به درستی انجام دهند.
وی همچنین تاکید کرد :نشریات محلی بایستی دارای تیم خبری قوی ،متخصص و آموزش دیده و منسجم بوده و با برنامه ریزی درست در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان حرکت کنند.
وی همچنین مصوب شدن دفتر خبرگزاری ایرنا سبزوار را به فال نیک گرفت و گفت :حقیقتا این دفتر تا کنون وظایف و رسالت خود را در این شهرستان به درستی انجام داده است .
وی اظهار کرد:خوشبختانه دست اندرکاران و خبرنگاران دفاتر ایرنا در از مسیر قانونی وارد این عرصه می شوند و از تخصص کافی برخوردار هستند.
دبیر انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار هم در باره جایگاه رسانه های گروهی گفت :نشریات و مطبوعات در مقابله با فرهنگ های بیگانه نقش تاثیرگذاری را ایفا می کنند.
سید محسن جعفری افزود: در عصر ارتباطات نقش ممتاز و بی بدیل مطبوعات ،خبرگزاری ها و سایت های خبری در جهت اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست.
وی بر کیفی کردن نشریات محلی شهرستان سبزوار تاکید کرد و گفت : در عصری که بنگاه های دروغ پراکنی برآنند تا ملت ها را از هویت خویش دور کنند، ما باید با چشمان باز زمینه های رشد کیفی رسانه ها را فراهم کنیم.
مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی سبزوار هم با ارائه گزارشی از حوزه کاری خود گفت :تاسیس دفتر رسمی  یکی از آرزوهای مردم این دیار بود که با لطف خدا و تلاش مدیران محقق شد.
محمد مهرنیا اظهار کرد:در حال حاضر بسیاری از سایت ها و نشریات محلی شهرستان از اخبار و مطالب خبرگزاری ایرنا بهره برداری می کنند. 
وی در خصوص کمی و کیفی کردن نشریات محلی این شهرستان هم پیشنهاداتی مطرح کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.