اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 6003 / نظرات: 0


پیش بینی شرکت ۸۰۰ نفر معتکف در سبزوار


دبیر ستاد اعتکاف سبزوار گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان در مساجد سبزوار معتکف شوند.
مجید کدخدا زاده با اظهار این مطلب گفت: ماه رجب و ایام البیض فرصت طلایی برای افرادی است که می خواهند نفس خود را از زنگار هوس پاک کنند و حض معنوی حاصل کنند.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی ما نیازمند به موضوع اخلاق و تهذیب نفس دارد اظهار داشت: یکی از چالش های اساسی امروز بداخلاقی ها می باشد لذا آنچه می تواند جامعه را تلطیف کند، توجه به مسائل اخلاقی و استفاده از فرصت هایی مانند اعتکاف برای پرداختن به امور نفسانی است.

کدخدازاده هدف اصلی از برگزاری مراسم اعتکاف را الگو سازی و استفاده از یک برنامه عقیدتی و دینی برای مشتاقان این امر پسندیده برشمرد و گفت: اصل محور اعتکاف خلوت کردن و فرور رفتن معتکف در خود می باشد و این فرصت مناسبی برای هموطنان می باشد تا بدین طریق زنگار گناه را از خود بزدایند.

دبیر ستاد اعتکاف سبزوار از فعال بودن تعداد ۵ مسجد جامع، ویژه برادران و مسجد پامنار، المهدی در خیابان رازی، امیر المومنین در میدان رازی و امام حسن در خیابان فیاض خبر داد و گفت: به لحاظ اینکه امسال این مراسم همزمان با برگزاری امتحانات دانش آموزان و دانشجویان می باشد پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته با استقبال کمتری مواجه شویم.

وی برگزاری حلقه های معرفت، گفتمان های دینی، برپایی مسابقات فرهنگی، برگزای ترتیل روزانه یک جزء قران و ... را از جمله برنامه های فرهنگی تبلیغی پیش بینی شده برشمرد./سبزوار نیوز




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.