اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 30 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5991 / نظرات: 0

همزمان با هفته دفاع مقدس توسط شهرداری /


کتابخانه "جنگ و شهادت "در سبزوار ایجاد می شود


کتابخانه جنگ و شهادت در سبزوار ایجاد می شود مشاور شهردار سبزوار گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، نخستین کتابخانه تخصصی" جنگ و شهادت" در سبزوار ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار محسن حجاز با بیان این مطلب گفت: تبدیل منزل شخصی سردار شهید محمد فرومندی به موزه شهدا سال گذشته به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر سبزوار صورت گرفت که خوشبختانه با خریداری و تملک آن مکان، بهسازی و انجام عملیات عمرانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه تخصصی" جنگ و شهادت" در این موزه راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون پیاده روسازی جلو منزل شهید فرومندی انجام ، عملیات بهسازی پشت بام و بنای ساختمان تکمیل و طبقه همکف این باب منزل نیز که دارای حمام و آشپزخانه بود، برای ایجاد یک انباری فضاسازی شده است.

حجاز با اشاره به اینکه ایجاد موزه شهدا در سبزوار به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفت، هدف از ایجاد این اقدام را نشر و ترویج فرهنگ شهید و شهادت، جلوگیری از تحریف واقعیت ها و شناساندن دلاوری های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس به فرزندان این مرز و بوم به خصوص نسل چهارم انقلاب بیان کرد.

مشاور شهردار سبزوار با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار شهدای ۸ سال دفاع مقدس، افزود: خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان وعموم شهروندان می توانند با تحویل آثاری همچون کتاب، مقاله، دست نوشته، وسایل شخصی و… به شهرداری، ما را در ایجاد هر چه باشکوه تر این موزه کمک کنند.

گفتنی است شهید فرومندی قائم مقام لشگر ۵ نصر خراسان یکی از سرداران تاثیرگذار در طول جنگ تحمیلی محسوب می شود این شهید والا مقام در ۲۰ دی ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج در پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.