اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1390 / کد مطلب: 594 / نظرات: 0

درجمع اعضای شورای فرهنگ عمومی /


فرماندار سبزواربر بسیج همه امکانات برای برگزاری جشن های دهه کرامت تاکید کرد


فرماندار سبزواربر بسیج همه امکانات برای برگزاری جشن های دهه کرامت تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه  سبزوار  بر بسيج همه امكانات و توان شهرستان براي برگزاري هر چه باشكوهتر جشن هاي دهه كرامت به عنوان يك وظيفه و به شكلي با محتوا تاكيد كرد.

'قاسم شعباني عطار' هدف از برگزاري جشن هاي اين دهه را تقويت فرهنگ رضوي برشمرد و با اشاره به باشكوهتر برگزار شدن جشن هاي اين دهه در هرسال نسبت به گذشته گفت: امسال هم مراسم بسيار متنوعي در حوزه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي در سطح شهرستان برگزار مي شود.

وي با اشاره به استان خراسان رضوي به عنوان ميقات الرضا (ع) و پايتخت معنوي ايران كه سالانه ميليون ها زائر به آن سفر مي كنند، افزود: سبزوار به دليل واقع شدن در ورودي اين استان وظيفه بسيار سنگين تري در برگزاري جشن هاي رضوي دارد.

وي خواستار دگرگون شدن چهره شهر سبزوار به مناسبت دهه كرامت از طريق چراغاني ، آذين بندي ، نصب فرمايشات گهربار امام رضا (ع) شد و گفت: اين تحول بايد نمايانگر جنبه ولايي سبزوار به عنوان شهر دارالمومنين و ديار سربداران و علاقه اين شهر نسبت به شيعه باشد.

فرماندار سبزوار از دعوت يكي از خادمان شفايافته امام رضا (ع) براي سخنراني در مراسمي عمومي در يازدهم مهرماه در محل مسجد جامع سبزوار خبر داد و گفت: همچنين شماري از خادمان امام رضا (ع) در بيمارستان هاي سبزوار ديدار با بيماران خواهند داشت.

وي بر ادامه اقدامات براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بيش از گذشته هم تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر به ويژه از نظر تبليغات محيطي ، نصب تصاوير شهدا در مبادي ورودي و خروجي و ميادين شهر ، فضايي خوبي را در شهر شاهد هستيم.

وي افزود: اين فضا بايد به عنوان يك فرهنگ در همه شهرها ، بخش ها و روستاهاي شهرستان ايجاد شود به گونه اي كه هر مسافر و گردشگري كه وارد اين شهرستان مي شود احساس كند سبزوار براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و استقلال و آزادي بهاي سنگيني پرداخته است.

وي همچنين به مناسبت جشن عاطفه ها گفت: فرهنگ نوع دوستي و خيرخواهي را كه در اين زمينه شاهد هستيم بايد به عنوان فرهنگ عمومي گسترش يابد.

نصب بنر ، چراغاني و تزئين سر درب ادارات و نهادها و واحدهاي صنفي و تجاري به مناسبت دهه كرامت ،شروع مراسمات و آغاز كار ادارات با صلوات خاصه امام رضا (ع) در اين دهه و همچنين پخش صلوات خاصه امام رضا (ع)پس از سرود جمهوري اسلامي در همه جلسات رسمي سبزوار از مصوبات اين نشست بود كه مورد تاكيد فرماندار قرار گرفت.

 

 

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.