اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1390 / کد مطلب: 591 / نظرات: 0

در آخرين روز از هفته دفاع مقدس/


تنديس دو سردار شهيد و تابلوهاي نصب شده درسبزوار با مضمون شهدا رونمايي شد


تنديس دو سردار شهيد و تابلوهاي نصب شده درسبزوار با مضمون شهدا رونمايي شد  در آخرين روز از هفته دفاع مقدس ، تنديس دو تن از سرداران شهيد سبزوار ، شهيدان فرومندي و محمديان، در محل گنجينه شهدا واقع در موزه مردم شناسي سبزوار پرده برداري شد كه رونمايي همزماني از ساير طرح ها و تابلوهاي نصب شده در سطح شهرستان سبزوار با مضمون شهدا هم بود.  
 
به گزارش ايرنا، معاون مدير كل و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران سبزوار در اين مراسم  با حضور شماري از مسوولان ، خانواده معظم شاهد و ايثارگران برگزار شد هدف از نصب اين تابلوها را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در قالب تبليغات محيطي عنوان كرد.
' عليرضا فيلسرايي ' تابلوهاي نصب شده را شامل تابلويي در داورزن سبزوار به عنوان ورودي استان خراسان رضوي در ابعاد 28 متر ، تابلويي در كمربندي جنوب سبزوار در ابعاد 56 متر با محتواي فرمايشي از مقام معظم رهبري و همچنين تابلوي دو سردار شهيد در ضلع شرقي ديوار هتل كامليا در ابعاد 68 متر عنوان كرد كه بزرگترين تابلوي نصب شده در سطح استان است.
وي نصب تصاوير و فرازهايي از وصيتنامه شهدا بر همه اتوبوس هاي سطح شهر و نصب تابلوهايي در ايستگاه هاي اتوبوس ،تابلوهايي در سطح شهر كه به صورت دوره اي به سرداران شهيد اختصاص مي يابد ،تابلويي از شهداي بخش روداب در ميدان روستاي حارث آباد و نصب تصوير يكي از شهداي اداره اطلاعات در روبروي پاركينگ استقبال سبزوار و غيره را از ديگر اقدامات فرهنگي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عنوان كرد.
وي با اشاره به نصب تابلويي در حاشيه ميدان فلسطين سبزوار براي قرار دادن تصوير شهيد 'ابراهيم صابريان' ، از نصب تابلو بزرگ ديجيتالي روان با امكان پخش تصاوير و سخنان شهدا در يكي از ميادين شهر سبزوار هم در آينده خبر داد.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران سبزوار گفت: اين اقدامات طي شش ماه نخست امسال با مشاركت تعدادي از ادارات و نهادهاي سطح شهرستان انجام شده كه تا پايان سال ادامه مي يابد.
وي همچنين افزود: براي ساختمان هاي مشاركت كننده در نصب تابلو با مضمون شهدا معافيت هايي در بحث عوارض و نوسازي مقرر شده است.
فيلسرايي ايجاد مكاني به نام جايگاه شهدا در ادارات سبزوار و نيز ورود همه بخش هاي حقيقي و حقوقي و بخش خصوصي در بحث مربوط به ترويج و ارج نهادن فرهنگ شهيد و شهادت را خواستار شد.
وي گفت: طبق دستور فرماندار سبزوار هر اداره تنديسي همچون تنديس شهيدان فرومندي و محمدياني را در اداره خود نصب خواهد كرد.
اين مسوول با اظهار اينكه برگزاري يادواره شهدا از ديگر كارهاي عمده بنياد شهيد و امور ايثاگران براي ترويج فرهنگ ايثار وشهادت است، افزود:اين نهاد در سبزوار در كنار يادواره ها نصب تابلو شهداي مرتبط با هر يادواره و توزيع كتاب را به عنوان كاري ماندگار در دستور كار دارد.
وي گفت: در همين راستا از ابتداي امسال پنج عنوان كتاب در پنج هزار جلد به چاپ رسيده و در يادواره ها ، ادارات و كتابخانه هاي شهرستان توزيع شده است.
تابلوهاي نصب شده با موضوع شهدا در سطح شهرستان سبزوار هم در اين مراسم در قالب كليپي به نمايش در آمد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.