اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5884 / نظرات: 1


امام جمعه داورزن /شیوه گفتاری و رفتاری حضرت زهرا الگویی شایسته برای زنان است


امام جمعه شهرستان داورزن گفت :شیوه گفتاری و رفتاری حضرت زهرا (س) الگویی شایسته برای زنان می باشد.   

حجت الاسلام والمسلمین محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن، اظهار کرد:حضرت زهرا(ص) در مقام همسری زنی بردبار ، مهربان ، دلسوز برای شوهر بود .
وی افزود: آن حضرت پیش از آن که به نیاز های خویش فکر کند به فکر توان و خواست همسر خود می باشد و او شریک غم و شادی علی(ع) است و نمونه کامل زن مسلمان و آراسته به فضایل انسانی است.
وی در مقام مادری حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س)در مقام مادری نیز مادری است دانا، باتقوا و فرزندان شایسته را در دامن پاک و پر مهر خود پروراند که با تربیت و تعلیم درست و انتقال مفاهیم ارزشی اسلام بر فرزندان ،الگوی گفتاری و رفتاری گردید.
وی ادامه داد: جا دارد ولادت چنین زنی والامقام را روز زن ،و چنین مادری نمونه را روز مادر نام گذاری کرد و امید که خواهران از شیوه گفتاری و رفتاری حضرت، از جمله ،حفظ پوشش و حجاب و عفت و... او را نصب العین خود قرار دهند.
وی در ادامه تولد معمار کبیر انقلاب را یادآور شد و ادامه داد:. چند ویژگی از امام (ره) قابل توجه است که سعه صدر و سیاست داخلی ایشان مهمترین آنهاست .
امام جمعه داورزن یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و گفت :استاد مطهری از محضر آیات بروجردی خوانساری ،امام خمینی (ره) ، علامه طباطبایی ،محقق داماد،آشتیانی و... بهره ها برد و به اجتهاد رسید و در دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد.
وی افزود: ایشان پلی میان حوزه و دانشگاه برقرار کرد و جوانان را از غلتیدن به دام های الحاد آگاهی بخشید.
وی ادامه داد: او در قیام 15 خرداد 42 به زندان افتاد و چهره ای موثر و اصلی انقلاب اسلامی بود و پس از پایان یکی از جلسات انقلاب که به تنهایی به سمت خانه می رفت توسط گروهک مزدور فرقان مورد سوء قصد واقع شد و به شهادت رسید.
وی افزود: از شهید مطهری حدود 80 کتاب ارزنده بجا مانده است که امام در شان او فرمود: من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می کنم که کتاب های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.