اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 5 مهر 1390 / کد مطلب: 587 / نظرات: 1


تاکسی بی سیم سبزوار به طور رسمی با حضور مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افتتاح شد.



 

 در این مراسم که با حضور هاشمی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، شهردار سبزوار و جمعی از مسئولان شهرستان در محل پایانه حمل و نقل سبزوار برگزار شد، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری سبزوار گفت: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی سبزوار در راستای وظایف سازمانی خود توانسته تاکنون با اجرای طرح های نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی و افزایش سطح کیفیت و کمیت با تعداد یکهزار و 18دستگاه انواع خودرو و 700 دستگاه خودرو شاغل در شرکت های حمل و نقل درون شهری در بخش ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری به همشهریان و مسافران پیشگام می باشد.
 امیر ناطقی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه بی سیم تعداد100 دستگاه بی سیم خودرو است که تاکنون توانسته اند 15 دستگاه بی سیم را مجهز به بی سیم خودرو نمایند، افزود: با همکاری مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در جهت ارائه خدمات به شهروندان و افزایش ناوگان تاکسی شبکه بی سیم تعداد 50 دستگاه تاکسی سهمیه مازاد به شهر سبزوار اختصاص داده شد که با رایزنی های صورت گرفته با بانک شهر سبزوار مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات در قالب وام به متقضیان تاکسی بی سیم اعطاء خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای راه اندازی تاکسی بی سیم سبزوار 400 میلیون ریال جهت خرید و نصب دکل بی سیم، خرید بی سیم مادر و بی سیم های خودرویی، رایانه، امتیاز خط تلفن و وسایل لوازم و تجهیزات هزینه شده است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی سبزوار با بیان اینکه شهروندان سبزواری می توانند با تماس با شماره 4400 از سرویس دهی این تاکسی ها بهره مند شوند ابراز امیدواری کرد با حمایت های مسئولان سطح خدمات این نوع از تاکسی ها را ارتقاء دهند.
شهردار سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه روزانه حدود 100 هزار مسافر درون شهری توسط سازمان  تاکسیرانی جابجا می شوند، گفت: امروز تعداد یکهزار و 18دستگاه انواع خودرو تحت پوشش سازمان تاکسیرانی سبزوارمی باشد که حدود700 دستگاه خودرو شاغل در 2 سال اخیر با حمایت دولت افزایش یافته و باعث اشتغال و امنیت مسافرین در رفت و آمد شده است.
حسین مقصودی با بیان اینکه میانگین عمر تاکسی های سبزوار زیر 5 سال است، از جشن نوسازی ناوگان تاکسیرانی در بهار 91 خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 79 تاکسی فرسوده در سبزوار وجود دارد که با پیگیری های دولت، شورای شهر و بانک شهر در اسفند ماه سال جاری خودروهای جدید سمند و پژو وارد این ناوگان می شود.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 310 وانت بار و خوردو سبک در یک ساله اخیر ثبت و شناسایی شده است خواستار صدور پروانه اشتغال برای وانت بارها شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی سبزوار در سال 1348 با 5 دستگاه تاکسی کار خود را آغاز نمود، خاطر نشان کرد: امتیاز 400 دستگاه تاکسی بی سیم سبزوار با هزینه ای بالغ بر30 میلیون تومان حاصل شده است.
جلال تعصبی خواستار نظارت بر خودروهای پراید زرد رنگ از سوی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور شد و افزود: وجود این خودرو ها در سطح شهرها مبدل به معضل شهری شده که باید برای آن فکری اساسی صورت بگیرد.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز گفت: 340 هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور وجود دارد که 260 هزار دستگاه در 96 شهر کشور زیر نظر تاکسیرانی ها می باشد.
مهندس هاشمی با اشاره به اینکه 60 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نیز ساماندهی کرده اند، اظهار داشت: در ابتدا روال انجام ساماندهی این دستگاه ها بسیار کند بود که خوشبختانه با تخصیص تسهیلات بانکی، مشکل خودروهای اسقاطی و خودروهای قدیمی حل شده و در سراشیبی خوبی قرار گرفته است.
وی از واگذاری پرایدهای زردرنگ توسط شرکت سایپا ابراز نارضایتی کرد و افزود: این مهم بدون هماهنگی صورت گرفته و از نظر قانونی نیز دارای ایراد است، در این رابطه راهور کشور نیز بخشنامه ای مبنی بر مشکل دار بودن این مهم صادر کرده است البته در این رابطه از  تاکسیرانی سبزوار نیز خواسته شده تا مجددا برای این موضوع مکاتبه ای داشته باشند تا با مطرح کردن مشکل در شورای ترافیک فکری اساسی برای این مهم صورت بگیرد.منبع :سبزوارآنلاین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.