اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5864 / نظرات: 0

با حضور دبیر شورای مرکزی زکات کشور


همایش منطقه ای ستاد احیای زكات سبزوار برگزار شد


همایش منطقه ای ستاد احیای زكات سبزوار برگزار شد همایش منطقه ای ستاد احیای زكات سبزوار روز سه شنبه با حضور دبیر شورای مرکزی زكات كشور در این شهرستان بر گزار شد.

  به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، امام جمعه سبزوار در این همایش گفت : اگر ما درست روی زكات كار كنیم نباید هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی ' افزود : اسلام برای تامین نیازمندی های فقرا ، درماندگان ، بوجود آوردن نوعی تامین اجتماعی و دیگر مصارف ضروری جامعه زكات را واجب كرده و بدین وسیله زمینه سعادت و توازن جامعه را فراهم كرده است .

رییس ستاد احیای زكات سبزوار با اشاره به اهمیت زكات به عنوان یك واجب شرعی گفت : پرداخت زكات مانند نماز واجب است و خداوند در قرآن ، 36 مورد زكات را در كنار نماز آورده و به آن فرمان داده است .

وی افزایش روزی و مال ، محو كننده گناهان و پاك كننده مال و جان ، قبولی نماز ، تربیت نسل پاك ، نزول رحمت خداوند و سعادت در زندگی را از آثار و بركات پرداخت زكات در زندگی عنوان كرد .

امام جمعه سبزوار با تاكید بر توجه بیشتر به مساله زكات از جانب مسوولان و مردم گفت : در مصرف زكات جمع آوری شده نیز بایستی اولویت ها در هر منطقه در نظر گرفته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توطئه های دشمنان و منافقان گفت : توطئه های دشمنان و جنگ نرم و سخت تازگی ندارد از ابتدا بوده ولی شدت و ضعف داشته است .

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار نیز در این همایش گفت : سال گذشته 500 میلیون تومان وجوه زكات از شهرستان سبزوار جمع آوری شد.

' سید حسین كرابی ' وجوه جمع آوری شده زكات شهرستان سبزوار برای سال 90 را 317 میلیون تومان و سال 89 را به میزان278 میلیون تومان اعلام كرد.

در این همایش نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،معاون استاندار و فرماندار سبزوار، امامان جمعه و جماعات و عاملان زكات شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن و مسوولان استانی و كشوری در سبزوار حضور داشتند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.