اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5824 / نظرات: 0


نصب تندیس رستم و سهراب در باغ ملی سبزوار


نصب تندیس رستم و سهراب در باغ ملی سبزوار تندیس رستم و سهراب در محل باغ ملی سبزوار نصب شد.
در مراسم نصب این تندیس که مقصوی شهردار، علوی و تعصبی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرداری حضور داشتند تندیس رستم و سهراب باحضور آقای گروسیان سازنده این اثر نصب شد.
وی با بیان اینکه برای طراحی و ساخت این اثر 8 ماه زمان صرف کرده ام گفت: بعد از فراخوانی که شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار برای ساخت این تندیس با عنوان روایت رستم و سهراب بطور بین المللی اعلام نمودند بنده با ارائه طرح خود موفق به جلب نظر هیات داوران شدم و کار ساخت این تندیس را آغاز نمودم.
این هنرمند مجسمه ساز کشورمان سبک این مجسمه را تلفیقی از رئال و مدرنیسم عنوان کرد و افزود: بخش هایی از این تندیس به طبیعت نزدیک است و بخش هایی از آن از طبیعت دور می گردد در این اثر سعی شده با هماهنگی هایی که صورت گرفته حس و تراژدی مورد نظر منتقل شود.
گروسیان با بیان اینکه جنس این تندیس از فایبرگلاس است گفت: ارتفاع این اثر 4 متر و 30 سانتیمتر و عرض ان 2 متر و نیم تا 3 و بیست سانتی متر است.
وی با ابراز رضایت از محل نصب این تندیس و وجود فضای سبز مناسب در اطراف این آثار از تلاش های شورای اسلامی شهر به ویژه دکتر علوی و شهردار سبزوار که از ابتدای ساخت تا انتها بنده را یاری و مساعدت نموده اند تقدیر کرد.
گفتنی است ملک دادیار گروسیان مدرک دیپلم خود را از هنرستان هنرهای زیبای وکارشناسی خود را از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران کسب کرد و کارشناسی ارشد خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب نموده است.
از این هنرمند برجسته کشورمان بیش از 30 اثر در شهرهای مختلف ساخته و نصب شده که از مهمترین انها می توان به تندیس رئیسعلی دلواری در بوشهر / نیم تنه پوریای ولی در تهران / المان میدان فلسطین تهران با همکاری چند هنرمند دیگر / میرزا کوچک خان / مادر و چند المان یادواره شهدا اشاره کرد .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.