اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5813 / نظرات: 0


رئیس اداره اوقاف سبزوار: ‌حرم امامزاده یحیی (ع) مرمت می‌شود‌


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: مرمت حرم مطهر امامزاده یحیی سبزوار در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش سبزوارپیام ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد صفرپورراد در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: مرمت گنبد این حرم مطهر از سال 91 در دستور کار قرار داشت اما با توجه به شرایط جوی و زمستان انجام این کار محقق نمی‌شد.

صفرپورراد با اشاره به مرمت حرم امام زاده یحیی(ع) در پایان هفته جاری افزود: این عملیات ساختمانی به دلیل آنکه دارای خاکروبه و آلودگی صوتی خاص است و برای همشهریان سبزواری ایجاد مزاحمت می‌کند در شب جمعه آغاز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به انجام عملیات نورپردازی در اطراف این حرم مطهر خاطرنشان کرد: زیباسازی حرم‌های مطهر از برنامه‌های اداره اوقاف بوده که در این حرم مطهر نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مرمت گنبد و نمای حرم امامزاده یحیی به دلیل همزمانی با مراسمات شهادت حضرت زهرا(س) در امسال و استقبال مردمی از مراسمات برگزار شده در آن به تاخیر افتاد که با سعی و تلاش این حرم هم مرمت می‌شود.

صفرپور با اشاره به مرمت و نورپردازی حرم مطهر امامزاده شعیب (ع) تصریح کرد: این حرم مطهر نیز دچار آسیب شده بود که با پیگیری‌های انجام شده مرمت آن به اتمام رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در ارتباط با استفاده از موقوفه‌های امامزادگان گفت: تمام موقوفه‌ها خرج حرم‌ امامزادگان می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به بقاع متبرکه نگاه ویژه‌ای دارند و مسولان اداره اوقاف نیز واجب می‌دانند تا پیرو رهبری انقلاب باشند و به بقاع متبرکه بیش از پیش برسند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.