اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 مهر 1390 / کد مطلب: 579 / نظرات: 0


نخستین همایش سنگرسازان بی سنگر شهرستانی كشور در سبزوار برگزار شد


نخستین همایش سنگرسازان بی سنگر شهرستانی كشور در سبزوار برگزار شد   نخستین همایش سنگرسازان بی سنگر شهرستانی كشور ،در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس ،با حضور خانواده معظم شهدای جهادگر و جهادگران شهرستان سبزوار در این شهرستان برگزار شد.
 
 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی در این همایش گفت: امروز بدترین منكرها مخالفت با دستاوردهای خون شهدا و انقلاب ، ارزش های اسلامی و همچنین رهبری است.
آیت الله 'حسن عالمی' اظهار داشت: آنچه امروز در دنیا به عنوان بیداری اسلامی اتفاق افتاده از بركات جانبازی ها و رشادت های دوران دفاع مقدس است .
وی با اشاره به این سخن از استاد شهید مطهری كه' شهدا شمع محفل بشریتند' افزود: امروز نور شمع شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نقاط مختلف دنیا رسیده و كشورهای فراوانی از این نور استفاده می كنند.
وی با اشاره به اینكه به دنبال شهدای ما شهدای دیگری تقدیم اسلام شدند ادامه داد: در آینده خواهیم دید گروه ها و اقشار فراوانی از جامعه انسانی به كاروان انقلاب ما خواهند پیوست.
وی با تاكید بر حفظ این آثار و بركات خون شهدا و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: امروز هیچ معروفی بالاتر از حمایت از اسلام و انقلاب و دستاورد خون شهیدان وجود ندارد.
وی با شجاعت به مصاف كار بزرگ رفتن ، انجام كار برای خدا و تعجیل در كار نیك را موجب ماندگاری معروف و ارزش ها برشمرد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی گفت: اگر امروز حضور ما در صحنه و حمایت از مقام معظم رهبری نیاز انقلاب است نباید در آن تردید یا تاخیر كرد.
وی الگو قرار دادن زندگی پاك شهیدان و فدا كرن خود برای اسلام به تبعیت از شهدا و رزمندگان را هم مورد تاكید قرار داد .
آیت الله عالمی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تفقه در دین را بالاتر از متدین بودن و دین آموختن برشمرد و گفت: اگر بسیاری شعار دین داری سر می دهند اما در فتنه ها بصیرت ندارند به دلیل عدم فهم عمیق و دقیق از دین است.
این مسوول خانواده های معظم شهدا ، والدین و همسنگران شهدا و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را از افتخارات عنوان كرد.
مدیر عامل كانون سنگر سازان بی سنگر كشور هم مظلومیت شهدا و نیروهای جهاد گر پس از دوران دفاع مقدس را خاطر نشان كرد و گفت: بزرگترین ظلم به ما نیروهای جهادی پس از جنگ، محروم شدن از شرافت خدمت جمعی زیر پرچم ولایت فقیه بود.
' حسین علی عظیمی' با اشاره به پراكنده شدن نیروهای باتجربه جهادی و رها شدن سازمان و ساختار مهندسی جنگ جهاد سازندگی پس از دوران دفاع مقدس گفت: این سازمان می توانست سهم مهمی در خدمت به كشور ، رفع معضل بیكاری و ... داشته باشد.
و ی با اظهار اینكه یاد شهیدان و به ویژه شهدای مظلوم جهاد همچون آب ریختن پای درخت انقلاب و اسلام است گفت: اگر در حفظ و ادامه راه شهدای جهادی كوتاهی نمی شد شاید الان جهاد وظایف سنگین تری در راه خدمت به انقلاب و اسلام داشت.
مهندس عظیمی با اشاره به ایجاد كانون سنگرسازان كشور در چند سال قبل توسط جهادگران گفت: از نتایج مهم تشكیل این كانون زنده شدن نام و یاد سنگر سازان بی سنگر بود.
وی از حضرت ابوالفضل (ع) به نام سقای تشنه لب نام برد و افزود: جهادگران شهید نیز سنگر سازان بی سنگری بودند كه در دوران جنگ تحمیلی وظیفه ساخت راه ، پل ، خاكریز و .... را در جبهه ها برعهده داشتند.
وی با گلایه از اینكه با گذشت حدود 10 تا 15 سال از جنگ هیچ نامی از سنگرسازان بی سنگر در صدا و سیما ، روزنامه ها و ... نبود به بخشی از مشكلات جهادگران و جانبازان جهادگر از نظر شغلی و ... پس از پایان جنگ هم اشاره كرد.
مدیر عامل كانون سنگر سازان بی سنگر كشور با اشاره به بخشی از موفقیت های نیروهای جهادی در ساخت تجهیزات نظامی و با تاكید بر استفاده از نیروهای مهندسی جهاد همچون نیروهای سپاه و تشكیل قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: ما احتیاج به جهاد سازندگی داریم.
وی تاكید كرد: امروز هم نیروهای جهادی باید باب جدیدی باز كرده ، پشتیبان حركت جهادی باشند و به یاد شهدای سنگر ساز بی سنگر تحت امر ولایت فقیه و منسجم برای حل مشكل مردم گام بردارند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد كشاوری سبزوار هم گفت: به بركت فداكاری های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس امروز احدی جرات نمی كند به این كشور حمله نظامی كند.
حجت الاسلام و المسلمین 'سید حسین حسینی' ، سبزواری بودن بانیان اصلی گروه اخلاص و همچنین تعلق پنج شهید هویزه به این شهرستان را جزو ویژگی های بی نظیر سبزوار در بین شهرستان های كشور عنوان كرد.
پخش كلیپ سنگر سازان بی سنگر ،بیان خاطرات توسط سه تن از فرماندهان سبزوار دوران دفاع مقدس از این دوران و نقش جهاد سازندگی سبزوار و گروه اخلاص در دوران جنگ و بیان مطالبی توسط همسر سردار شهید 'محمد رضا شمس آبادی' و یكی از خواهران پشتیبان جنگ از دیگر برنامه های این همایش بود.
در پایان از شماری از خانواده های معظم شهدا ، جهادگران ، فرماندهان ، رزمندگان و جانبازان فعال در پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی سبزوار و ... تقدیر شد.
شماری از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس ، خانواده 43 شهید جهادگر جهاد كشاورزی سبزوار و خواهران فعال در پشتیبانی جنگ از جمله میهمانان این همایش بودند كه در محل تالار كاشفی سبزوار برگزار شد.
نمایشگاه عكس و پوستری از فعالیت های جهاد سازندگی در جنگ و بازسازی نیز در حاشیه این مراسم برپا بود.
منبع:ایرنا
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.