اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 فروردين 1392 / کد مطلب: 5765 / نظرات: 0


دانشگاه علوم پزشکی سبزوار میزبان جشنواره‌ های قرآنی وزارت بهداشت


سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری اولين جلسه شورای سياست‌گذاری جشنواره‌های قرآنی وزارت بهداشت گفت: در اين نشست از بين ۶ دانشگاهی كه ميزبانی خود را اعلام كرده بودند دانشگاه علوم پزشكی سبزوار به عنوان ميزبان انتخاب شد.
حسين همتی، سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در گفت‌وگو با ايكنا ضمن بيان اين مطلب گفت: اولين جلسه شورای سياست‌گذاری جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور با حضور مهمانان مدعو برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور نمايندگانی از سازمان دارالقرآن‌الكريم، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، راديو قرآن، شبكه قرآن و معارف سيما و برخی نهادهای قرآنی ديگر افزود: در اين نشست مباحث بسيار مفيدی مطرح شد كه در آينده مورد استفاده بيشتر مركز قرآن و عترت قرار خواهد گرفت.

سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت تأكيد كرد: مهم‌ترين بحثی كه در اين نشست مطرح شد مربوط به انتخاب ميزبان هجدهمين جشنواره قرآنی دانشجويان و هفدهمين جشنواره قرآنی اساتيد و كاركنان دانشگاه‌های علوم پزشكی بود.

همتی در ادامه با اشاره اينكه برای ميزبانی اين دوره از جشنواره‌ها شش دانشگاه درخواست ميزبانی اعلام كرده بودند، خاطرنشان كرد: در اين بين دو دانشگاه علوم پزشكی كاشان و سبزوار بيشترين شانس را برای ميزبانی داشتند كه در نهايت با توجه به بازديدهای صورت گرفته و همچنين امكانات موجود دانشگاه علوم پزشكی سبزوار به عنوان ميزبان اين دوره از مسابقات انتخاب شد.

وی دلايل انتخاب نشدن دانشگاه علوم پزشكی كاشان برای ميزبانی اين دوره از مسابقات را گرمای اين شهرستان در تابستان عنوان كرد و گفت: با توجه به گرمای هوای كاشان در تابستان بايد مسابقات را در نياسر يا مشهد اردهال برگزار می‌كرديم كه از نظر اسكان و ساير موارد با مشكلات مواجه می‌شديم.

سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ادامه به زمانبندی برگزاری اين جشنواره‌ها اشاره كرد و گفت: به دليل همزمانی انتخابات رياست جمهوری با فصل امتحانات در دانشگاه‌ها و نيز شرايط خاص امتحانی دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی هنوز زمان دقيق برگزاری امتحانات مشخص نشده و برای ما محرز نشده است كه امتحانات قبل از انتخابات برگزار خواهد شد يا بعد از آن.

همتی با اعلام اينكه دو زمان برای برگزاری جشنواره قرآنی در نظر گرفته شده است گفت: يكی از اين زمانبندی‌ها مربوط به دهه اول تير ماه است كه احتمال برگزاری در اين زمان اندك است و زمان ديگر نيز پس از ماه مبارك رمضان خواهد بود.

وی در پايان گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ايكنا با تأكيد بر اينكه همه چيز در مورد برگزاری جشنواره قرآنی دانشجويان، كاركنان و اساتيد دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور به زمانبندی برگزاری امتحانات بستگی خواهد داشت، گفت: در مورد زمانبندی دقيق اين جشنواره‌ها در آينده تصميم‌گيری و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.