اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 فروردين 1392 / کد مطلب: 5753 / نظرات: 0


برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) درمزینان


مراسم سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) ام الائمه حضرت زهرا(س) همزمان با سالروز شهادت جانگداز آن بزرگوار در مزینان برگزار شد.
به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ دراین مراسم که به همت کانون فرهنگی هنری زینبیه (س) مزینان در هیئت حضرت شاهزاده علی اصغر(ع) برگزار شد مردم خداجو و ولایتمدار مزینانی درابتدا از فیض زیارت عاشورا بهره مند شدند و در ادامه حجت الاسلام علی رضا تاج مزینانی در باره ی شخصیت گهربار حضرت فاطمه (س) سخنرانی نمود.
این مراسم با حرکت دسته های عزاداری به سمت هیئت علی اکبری (ع) ادامه یافت و عزاداران فاطمی در مجلس ختم سومین روز درگذشت مرحومه صدیقی که براثر بیماری سرطان در سن جوانی و در ایام فاطمیه دار فانی را وداع گفت شرکت کردند.
برگزاری مسابقه فرهنگی و مذهبی و همچنین برپایی نمایشگاه کوچه ی بنی هاشم و باز سازی خانه ی حضرت زهرا (س) از دیگر اقدامات شایسته ی کانون فرهنگی هنری زینبیه می باشد که در ایام سوگواری انسیه ی حوراء حضرت فاطمه (س) اجرا گردید.
کانون فرهنگی هنری زینبیه (س) در دهه ی اول فاطمیه نیز مراسم سوگواری به مدت ده شب و همچنین دسته های عزاداری و سینه زنی سنتی (سینه ی دوره) و تشییع جنازه ی نمادین حضرت فاطمه (س) با تجمع در هیئت حسینی (ع) مزینان و با حضور زنان و مردان عزادار به ویژه نوجوانان و جوانان که اعضاء اصلی هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) می باشند برگزار نمود که در ادامه می توانید عکسهای نمایشگاه و مراسم دهه ی اول را مشاهده نمایید:





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.