اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1392 / کد مطلب: 5693 / نظرات: 0


دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت درانتقال اهمیت بهداشت تاثیرگذارند


دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت درانتقال اهمیت بهداشت تاثیرگذارند رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار گفت : دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت نقش مهمی در انتقال اهمیت بهداشت و سلامت به جامعه دارند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، دكتر 'كاظم حسن پور' روز یكشنبه در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رسالت سبزوار افزود: افزایش آگاهی و دانش فردی و اجتماعی موجب می شود با رعایت نكات بهداشتی از بسیاری بیماری ها در امان بمانیم.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان 'فشار خون را جدی بگیریم' گفت : ازدیاد فشار خون از بیماری های خاموش است كه كنترل آن بسیار كم هزینه ولی عوارض و مشكلاتی كه پس از بیماری گریبانگیر افراد می شود ، زیاد و مشكل ساز است.

دكتر 'حسن پور' با بیان اینكه برای كنترل فشار خون بایستی نظارت بهتری به سفره غذایی خود داشته باشیم افزود: كنترل وزن، انجام حركات ورزشی روزانه و آرامش از عواملی است كه در كنترل فشار خون بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار توجه به فرهنگ غذایی را از عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از افزایش فشارخون ذكر كرد و گفت: به طور مثال استفاده بسیار از غذاهای آماده به دلیل به كار بردن ادویه و چاشنی های دارای نمك بسیار، در افزایش فشار خون تاثیر گذار است.

وی با بیان اینكه كنترل فشار خون نیاز به امكانات تخصصی و تجهیزات بسیار ندارد افزود: با رعایت نكات و اقدامات بهداشتی می توانیم از ابتلا به این بیماری پیشگیری كنیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.