اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 15 فروردين 1392 / کد مطلب: 5677 / نظرات: 1


ثامن الحجج(ع) سبزوار قهرمان رقابت های كشتی با چوخه اسفراین شد


مسابقات كشتی با چوخه قهرمانی كشور پس از رقابت 197 چوخه کار در اسفراین با قهرمانی تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار به پایان رسید.
به گزارش مهر، مسابقات كشتی با چوخه قهرمانی كشور که از صبح چهارشنبه در محل گود باستانی چشمه زینل خان اسفراین و با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر آغاز شده بود، ساعاتی پس از پایان این روز به اتمام رسید.
در این مسابقات که با شركت 197 چوخه كار در قالب 34 تیم از 9 استان كشور در چهار وزن 70، ‌، 90 و 90+ برگزار شد، كشتی گیرانی از استان های خراسان شمالی، تهران، گیلان، مازندران، همدان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی حضور داشتند.
در پایان مسابقات در رده بندی تیمی، تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار به مقام قهرمانی رسید، لوله گستر اسفراین در رده دوم جای گرفت و تیم فولاد اسفراین نیز سوم شد. اما در رقابت های انفرادی و در وزن 70 کیلوگرم ابراهیم ولیان از تیم لوله گستر اسفراین به مقام نخست دست یافت، قنبر قنبری از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار نایب قهرمان شد و یاسر خداکانلو نیز از همین تیم در رده سوم ایستاد.
در وزن 80 کیلوگرم این رقابت ها الیاس علی اکبری از تیم لوله گستر اسفراین، هادی قدیمی از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار و مرتضی احدی تهران به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
در وزن 90 کیلوگرم نیزعلی محمدنیا از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار در جایگاه اول قرار گرفت، مجتبی کلانتریان از تیم لوله گستر اسفراین دوم شد و مصطفی نیمروزی نیز از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار به مقام سومی بسنده کرد.

همچنین در وزن 90+ کیلوگرم احمد میرزاپور از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار قهرمان شد، حسین قمی از تیم تهران در رده دوم ایستاد و قاسم احدی نیز از تیم چناران در مکان سوم جای گرفت.

در پایان مسابقات به نفرات اول تا سوم دسته سنگین وزن(90+ کیلوگرم) بنا بر سنتی دیرین به ترتیب یک نفر شتر، یک میلیون و 800 هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد.

همچنین به نفرات اول تا سوم دیگر اوزان نیز به ترتیب یک میلیون، 800 و 600 هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد.

در مسابقات امروز وزیر ورزش و جوانان، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان و شماری از مسئولان ارشد استانی و وزارت خانه میهمانان ویژه این رویداد مهم ورزشی بودند.

مهمترین رقابت كشتی با چوخه ایران همه ساله 14 فروردین ماه با حضور برترین چوخه كاران كشور و به میزبانی اسفراین، در محل گود باستانی چشمه زینل خان این شهر در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


امیر احمدی | ايميل
درود بر ثامن الحجج سبزوار

ممنون