اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 فروردين 1392 / کد مطلب: 5664 / نظرات: 0


بيانيه انجمن صنفي خبرنگاران شهرستان سبزوار/ بمناسبت 12 فروردين


انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان سبزوار به مناسبت ۱۲ فروردين، روز جمهوری اسلامی بیانیه ای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:
روز دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بی هیچ ریب و شکی زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.
این روز مقدس، این یوم الله پر برکت سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است که از معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال و آرزوهای حیوانی خود می دانند.
در این روز عزیز ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم یعنی ۹۸/۲ درصد آرای ملت مسلمان ایران تثبیت شد.
در این روز پر برکت، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن های زیاد دیگرباره نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت. در این روز مقدس حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.
این عبارت ملکوتی که به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی و توسط میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزات درخشان ملت با سلطنت پهلوی همه روزه در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده شده بود، حکومتی را پایه ریزی کرد که عدالت اسلامی یکی از اهداف عالیه ی آن بود. در این شعار مقدس کلمه ی استقلال به عنوان نخستین هدف مطرح شده بود که رساننده ی این پیام به جهان و جهانیان بود که امت مسلمان ایران می خواهد « اراده ی ملی » خود را حاکم بر مقدرات خویش سازد تا بتواند از نفوذ و دخالت های بیگانگان رهایی یابد و چه زیبا و متین امام خمینی قدس سره فرموده است:
« اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم سایر چیزها درست نخواهد شد. »
تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ی ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه این بارقه ی امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید که بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده ی خداوند تبارک وتعالی را شاهد باشند.
جمهوري اسلامي شکل نويني از نظامهاي حکومتي است که تلاش مي کند با الهام از قوانين و تعاليم نجات بخش اسلام الگوي زندگي جديدي درعرصه اجتماعي و سياسي بشر امروزي ارائه دهد تا بر اساس آن نيازهاي مادي و معنوي انسان توئمان فراهم شود.
معني لغوي \"جمهوريت\" يعني حکومت برخواسته از مردم و يا همان دمکراسي گرچه مورد اتفاق اغلب تحليلگران، سياستمداران و حاکمان سياسي است، اما نظام هاي حکومتي در معني اصطلاحي اين واژه دچار اختلاف نظرهستند و از آن برداشتهاي متفاوتي دارند.
در زمان تعيين نظام سياسي کشور پس از سرنگوني نظام طاغوت شاهنشاهي \"جمهوري دمکراتيک\"، \"جمهوري\"، \"حکومت اسلامي\" و ... از جمله نظا مهاي بود که مطرح شد، ولي امام راحل از همان ابتدا تاکيد فراواني بر استقرار نظام حکومتي جمهوري اسلامي داشتند، به طوري که برجمهوري اسلامي نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر تاکيد کردند.
اين تاکيد نيز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهي بود که در شعار آنها موج مي زد و مردم در همه تظاهرات ها يکپارچه استقلال آزادي و جمهوري اسلامي را فرياد مي کشيدند.
بر اين اساس اصل جمهوريت و اسلاميت اصل جدا ناپذيردر نظام حکومتي ايران است که براي تثبيت، استمرار و تداوم آن شهيدان زيادي تقديم شده است.
\"آزادي\" از ديگرشعارها و خواسته هاي ملت ايران در ايام انقلاب بود که با استقرار جمهوري اسلامي شکل عملي به خود گرفت و قشرهاي مختلف با حضور در تمام صحنه ها آزادانه به خواسته هاي خود جامه عمل پوشانده و در تعيين سرنوشت خود مشارکت مي کنند.
گرچه لغت آزادي نيزهمانند ديگر واژه ها، امروزه مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره مي شود و با نام آزادي حقوق خيلي ها تضييع مي گردد، ولي اين واژه در اسلام معناي متعالي دارد. بر اين اساس مردم طبق قانون براي تعالي و کمال خود از حق انتخاب و آزادي بيان برخوردار است وکسي نمي تواند اين حق را از مردم سلب کند. در اين مکتب سلب آزادي و حق انتخاب از خود نيز نوعي ظلم به خويش است.
\"استقلال\" بعد ديگري از نظام جمهوري اسلامي ايران است که با استقرار آن ملت ايران از وابستگي به شرق و غرب رهايي يافت و در عرصه بين الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق خويش پرداخت.
استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران و سرنگوني نظام سلطنتي پهلوي علاوه بر اينکه تحولات داخلي به دنبال داشت، تغييراتي در نظام بين الملل، به ويژه در خاورميانه ايجاد کرد تغييراتي که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمني آنان را عليه ملت ايران برانگيخت.
بنيانگذارجمهوري اسلامي دربخش ديگري از پيام خود فرمودند: صبحگاه 12فروردين که روز نخست حکومت الله است از بزرگترين اعياد ملي و مذهبي ماست وملت مابايد اين روزبزرگ را عيد بگيرند و زنده نگهدارند روزي که کنگره هاي قصر2500 ساله حکومت طاغوتي فرو ريخت و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حکومت مستضعفين جانشين آن گرديد .
لذا در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به سال \" حماسه سياسي \" \" حماسه اقتصادي \" نامگذاري شده است ، انجمن صنفي خبرنگاران شهرستان سبزوار با گراميداشت اين روز خجسته ، همراه و همگام با ساير آحاد جامعه اسلامي در راه حفظ دستاوردهاي نظام ، آرمانهاي مقدس امام راحل (ره) و منويات مقام عظماي ولايت ، در راه پيشبرد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از هيچ كوشش فرو گذار نخواهد كرد و اميد آن دارد ملت بزرگوار ايران در سايه حضرت ولي عصر (عج ) ، همچون گذشته بيرقدار نهضت ناب محمدي (ص) باشند . /
اجركم عندا...
انجمن صنفي خبرنگاران شهرستان سبزوار
فروردين - 92




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.