اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 مهر 1390 / کد مطلب: 565 / نظرات: 0

به مناسبت آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس


زنگ مهر و ايثار در مدرسه شاهد 6 سبزوار نواخته شد


زنگ مهر و ايثار در مدرسه شاهد 6 سبزوار نواخته شد  
 زنگ مهر و ايثار به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس با حضور شماري از خانواده هاي معظم شهدا ، جانبازان ، مسوولان اجرايي و اولياي دانش آموزان در مدرسه شاهد 6 سبزوار نواخته شد.
 
  مشاور وزير آموزش و پرورش و مدير كل امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشايري، در اين مراسم گفت: تمام تلاش خود را براي اعتلاي نظام تعليم و تربيت به كار مي بنديم.
'شكيبا فر' با اشاره به اهميت خدمت به خلق در پيشگاه خداوند افزود: تعليم و تربيت بالاترين خدمت هاست و معلم و دانش آموز هر يك در جايگاه خود بايد براي اين منظور تلاش كنند.
وي اظهار داشت: ما در نظام جمهوري اسلامي ادعاي نقش آفريني در حكومت جهاني حضرت مهدي (عج) را داريم و بنابراين هر فردي اعم از معلم ، دانش آموز و مسوول بايد نگاه و تفكر مهدويت داشته باشد.
معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار هم در اين مراسم گفت: از نظر شاخص هاي مربوط به آموزش و پرورش روزبروز در حال رشد و ترقي هستيم.
' قاسم شعباني عطار' افزود: فضاي امن و آرامي كه امروز در كشور فراهم شده به بركت خون شهدا و ايثارگري هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس است كه بايد قدر اين فضا را بدانيم.
وي گفت: مسوولان امنيتي ، قضايي ، نيروي انتظامي ، بسيج و همه دستگاه هاي ذيربط براي برقراري فضايي امن براي تحصيل دانش آموزان در شهرستان تلاش خواهند كرد.
معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار هم با اشاره به مايوس شدن دشمنان از مقابله رودررو با رزمندگان ما در جنگ تحميلي گفت: امروز دشمنان براي نفوذ به حريم خانواده ها تلاش مي كنند و مسووليت ما و دانش آموزان بسيار سنگين تر از زمان جنگ است.
'قدرت اله راه چمني' رشادت هاي رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس را يادآور شد و افزود: براي اداي دين به شهدا و ايثارگران وظيفه ما همت و تلاش در عرصه تعليم و تربيت است.
وي با بيان اينكه بايد تلاش و ايستادگي خود در راه حفظ خون شهدا را به مستكبران نشان دهيم اظهارداشت: حجاب، بهترين اسلحه براي مايوس كردن دشمنان است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار از همه دست اندركاران حوزه آموزش و پرورش خواست در مورد اين مساله حساسيت ويژه داشته باشند.
وي گفت: دفاع از ناموس يكي از اهداف اصلي شهدا و رزمندگان در جنگ تحميلي بود كه بايد پاس داشته شود.
وي توجه به قرآن ، اطاعت از دستورات و فرمايشات ائمه اطهار (ع) ، توجه ويژه به ولايت و فرمايشات رهبر معظم انقلاب و توجه به وصيت نامه شهدا و فداكاري هاي ايثارگران و رزمندگان را به تمام دانش آموزان توصيه كرد.
قرائت پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي ، اهداي چفيه به عنوان يادگار شهدا به مسوولان شركت كننده در مراسم و قرائت دل نوشته ، دكلمه و تواشيح توسط دانش آموزان از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
در سال تحصيلي جديد حدود 50 هزار دانش آموز در مدارس سبزوار و حومه مشغول تحصيل مي شوند.
منبع :ایرنا
 
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.