اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 مهر 1390 / کد مطلب: 555 / نظرات: 0


بروغنی :بايد معرفت مردم را نسبت به امام رضا(ع) افزايش دهيم


بروغنی :بايد معرفت مردم را نسبت به امام رضاع افزايش دهيم  نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي بر افزايش معرفت مردم نسبت به وجود شخصيت و سيره امام رضا(ع) تاكيد كرد. 
   به گزارش روابط عمومي جشن هاي سراسري 'زير سايه خورشيد'، علي بروغني افزود: در برگزاري جشن ها به خصوص در دهه كرامت بايد حركت هاي فرهنگي زيادي انجام شود تا معرفت مردم نسبت به سيره هشتمين اختر آسمان امامت و ولايت افزايش يابد.
عضو مجمع نمايندگان خراسان رضوي بيان كرد: بايد فكر آحاد جامعه را به سمت سيره حضرت رضا(ع) سوق دهيم تا معرفت مردم نسبت به اين امام همام در جامعه فراگير و نهادينه شود و باعث بالا رفتن تعميق هاي ديني مردم بر اساس معنويت روز افزون نسبت به ائمه شود.
بروغني گفت: برگزاري جشن هاي فرهنگي به خصوص در اعياد مختلف از جمله دهه كرامت انس، الفت و رافت مردم را نسبت به ائمه معصومين (ع) افزايش مي دهد.
وي اظهارداشت: اگر ما در برگزاري جشنواره ها و جشن هاي مختلف محتوا و ظاهر را با هم داشته و برنامه هاي مختلف جشن ها را بررسي و مورد تحليل قرار دهيم به طور قطع موفق خواهيم بود و اين برنامه ها تاثير خود را در جامعه خواهد گذاشت.
اين نماينده مجلس حضور مجموعه هاي فرهنگي مردم نهاد در برگزاري جشن هاي سراسري از جمله ' زير سايه خورشيد ' را موثر دانست و بيان داشت: جواناني كه در قالب تشكل ها و كانونها فعاليت مي كنند مي توانند با فكر، مشورت و برنامه ريزي نقاط ضعف برنامه هاي گذشته را تقويت و باعث تقويت جشن هاي پيش رو باشند.
وي با اشاره به حضور اقشار محتلف مردم در برگزاري جشن هاي امسال ' زير سايه خورشيد ' در خصوص تاثير گذاري حضور مردم در اين جشن ها گفت: اين حضور تاثير بسزايي در افزايش معرفت مردم نسبت به ساحت و سيره امام رضا(ع) دارد.
بروغني با اشاره به برگزاري جشن هاي امسال ' زير سايه خورشيد ' در دو كشور عراق و انگلستان و استقبال مشتاقان از اين جشن ها يادآور شد: در جاي جاي اين كره خاكي مشتاقان زيادي اعم از مسلمان و غير مسلمان تشنه معرفت ائمه اطهار(ع) هستند كه برگزاري اين جشن ها در دو كشور عراق و انگلستان تاثير زيادي در افزايش معرفت افراد نسبت به سيره ائمه دارد.
چهارمين دوره جشن هاي سراسري و مردمي زير سايه خورشيد در 70 شهر و روستا از 22 استان و دو كشور از تاريخ 7 لغايت 17 مهرماه سال جاري به همت موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي برگزار مي شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.