اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 اسفند 1391 / کد مطلب: 5544 / نظرات: 0


‌‌ساماندهی مشاغل ‌سبزوار با کمبود مکان مواجه است‌


‌‌ساماندهی مشاغل ‌سبزوار با کمبود مکان مواجه است‌ رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار عنوان کرد: بزرگترین مشکل ساماندهی مشاغل در سبزوار کمبود مکان و ملک است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازفارس،ابوالفضل صانعی  با اشاره به ساماندهی میوه‌فروشان دوره‌گرد در شهرستان سبزوار اظهار کرد: این گروه صنفی با استقرار در مکان‌های نامناسب در خیابان‌های اصلی شهر سبب ایجاد ترافیک، آلودگی و آسیب به اماکن عمومی می‌شدند که با ایجاد بازار میوه فروش‌ها در نقاط مختلف شهر آنان را ساماندهی کردیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار افزود: مبلغ اجاره بهای غرفه‌هایی که در اختیار این گروه صنفی گذاشته شده و از آنان اخذ می‌شود در حدود 50 الی 100 هزار تومان در ماه است که این مبلغ مورد رضایت آنان هم است.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه دست‌فروشان در شب عید افزود: این بازارچه در راستای ساماندهی دستفروشان در سطح شهر ایجاد شد که سبب دسترسی آسان همشهریان به آنان و تنظیم قیمت  مناسب هم شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار با اشاره به ایجاد پایانه ویژه ماشین‌آلات سنگین خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار دومین شهرستان استان خراسان رضوی است که در آن پایانه ویژه این قشر صنفی ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی مشاغل جزء اولویت کاری در شهرداری است، تصریح کرد: ساماندهی مشاغل و اصناف در سالم‌سازی هوا، تغییر چهره و زیبایی شهر تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سد معبر در این سازمان یادآور شد: این ستاد در راستای برخورد با کسانی ایجاد شده که با سد معابر شهر مخل آسایش مردم هستند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار افزود: ساز و کار قانونی برای برخورد با این افراد ایجاد شده و ماموران ستاد رفع سد معابر بدون هرگونه درگیری و تنها با معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی با وی برخورد می‌کنند.

صانعی با بیان اینکه برای ساماندهی برخی مشاغل شهری برنامه‌هایی را در دستور کار قرارداده‌ایم، اضافه کرد: صنف آهن‌فروشان، سنگ‌فروشان و جوشکاران که سبب ایجاد آلودگی صوتی و زیست‌محیطی هم می‌شوند از اولویت‌های این اداره در راستای طرح ساماندهی است.

وی با اشاره به طرح برخورد با تعزیه‌خوان‌های دوره‌گرد گفت: این افراد با خواندن اشعار کذب و دروغ و نسبت دادن آن به اهل بیت (ع) سبب پخش خرافه و رواج آن در بین مردم مسلمان می‌شوند که براساس تبصره یک ماده 55 و کمیسیون بند 20 برخورد قضایی با آنان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار افزود: تعداد40 غرفه به این میدان افزوده شده که با توجه به نیازسنجی انجام شده تجهیز و گسترده شدن میدان تره‌بار را بعد از عید نوروز در دستور کار داریم.

وی گفت: ساماندهی پایانه مسافربری شهرستان هم از سال آینده در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سبزوار با اشاره به بسته شدن بودجه این سازمان افزود: مبلغ این بودجه در سال آینده یک میلیارد و 140 میلیون تومان است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.