اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 1 مهر 1390 / کد مطلب: 554 / نظرات: 0

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار:


جنگی بسیار خطرناکتر از جنگ سخت پیش رو داریم


جنگی بسیار خطرناکتر از جنگ سخت پیش رو داریم
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ناحیه سبزوار گفت: جنگی بسیار خطرناکتر از جنگ سخت (تحمیلی ) پیش رو داریم واین جنگ که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به جنگ نرم کردند صد درصد اعتقادی و ارزشی است.
 حجت الاسلام و المسلمین "حسین زحمتکش" روز جمعه در جمع نمازگزاران سبزوار در جایگاه نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز جنگ پایان نیافته و دشمن با جنگ نرم به سراغ ما آمده است.
 وی هوشیاری در مقابل جنگ نرم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر دشمنان در دوران جنگ تحمیلی جسم و سینه جوانان را هدف گلوله قرار دادند امروز مغز ، فکر و اندیشه جوانانمان را هدف قرار داده اند.
وی گفت: بر خلاف جنگ سخت  هشت ساله ، جنگ نرم امروز دشمنان فراگیر ، همه جانبه و با عملیاتی شبانه روزی است که همچون جنگ سخت رودررو هم نیست .
 حجت الاسلام زحمتکش در ادامه اظهار داشت:  به کار بردن واژه دفاع مقدس در مورد دوران جنگ تحمیلی به معنای ستایش و تقدیس جنگ نیست .
 وی استفاده از این تعبیر را به دلیل بنا نهاده شدن دفاع ما بر اصول و اعتقادات دینی عنوان کرد و افزود: لزوم گرامیداشتن یاد و خاطره شهدا ، رزمندگان و ایثارگران  هشت سال جنگ تحمیلی نیز به خاطر چنین دفاع مقدسی بود که انجام گرفت.  
حجت الاسلام زحمتکش با اشاره به تعابیر امام راحل (ره) در مورد جنگ تحمیلی ، این جنگ را جنگ بین ایمان و کفر ، ایمان و رذائل و جنگ بین حق و باطل عنوان کرد.
 وی بخشی از خسارات مادی و معنوی جنگ تحمیلی برکشور را بیان کرد و گفت: این جنگ هشت ساله بهترین فرصت های خدمت رسانی ، سازندگی و آبادانی کشور را از ما گرفت و در این زمینه ها عقب افتادیم.
  وی افزود: ورود مستقیم هشت استان مرزی با جمعیت قریب به 10 میلیون نفر به جنگ ، بمباران و موشک باران پایتخت کشور و 16 استان ، تخریب بیش از 400 هزار واحد مسکونی ، اشغال نظامی 11 شهر و وارد شدن بیش از یک هزار میلیارد دلار خسارت به کشور بخشی از خسارات جنگ تحمیلی به کشورمان بود.
 وی با اشاره به کمک مالی و نظامی نزدیک 30 کشور به عراق در دوران جنگ با ایران افزود: همچنین در این دوران 308 موشک عراق به مناطق پر جمعیت کشورمان شلیک و 16 هزار هموطن به شهادت رسیدند.  
 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار  تقدیم بیش از 213 هزار شهید ، 335 هزار جانباز ، 42 هزار و 618 اسیر  و هفت هزار مفقوالاثر را هم در این دوران خاطر نشان کرد .
 وی با بیان اینکه ایران اسلامی شاید یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است گفت: در طول هشت سال جنگ حزب بعث عراق بیش از سه هزار و 500 بار حمله شیمیایی کرد که 30 مورد آن در مناطق مسکونی بود.
 وی  شهادت بیش از 20 هزار نفر بر اثر گاز اعصاب و خردل ، وجود 90 هزار بازمانده حملات شیمیایی ، نیاز  حدود پنج هزار نفر به درمان مرتب و بستری بودن یک هزار نفر در بیمارستان در اثر این حملات شیمیایی و ... را بخش دیگری از لطمات  این جنگ برشمرد.
 وی با بیان اینکه این آمار نشان دهنده نابرابر بودن جنگ تحمیلی است افزود: جنگ ایران و عراق طولانی ترین جنگ پس از جنگ ویتنام بود.
 حجت الاسلام زحمتکش در عین حال گفت: دشمن که با هدف اشغال پایتخت ایران ظرف یک هفته وارد جنگ شد در طول هشت سال دفاع مقدس حتی موفق به گرفتن یک وجب از خاک کشورمان نشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.