اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 اسفند 1391 / کد مطلب: 5526 / نظرات: 0


افزایش آگاهی و مشاركت آحاد جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد ضروری است


افزایش آگاهی و مشاركت آحاد جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد ضروری است  سرپرست اداره بهزیستی خوشاب گفت : افزایش آگاهی و مشاركت آحاد جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد یك ضرورت است.
 
 به گزارش سبزوارپیام ، 'علی گرمابی ' روز یكشنبه در حاشیه برگزاری كارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با شركت دهیاران بخش مركزی خوشاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود : هدف از برگزاری این كارگاه آشنایی با طرح اجتماع محور برای پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینكه در طرح اجتماع محور تمام افراد در اجتماع به فراخور موقعیت شخصی، اجتماعی و خانوادگی در برنامه پیشگیری از اعتیاد همكاری دارند، افزود: این طرح علاوه بر همكاری همه گروههای جامعه بر آگاه سازی درباره مواد مخدر و پیامد های مصرف آن مبتنی است.

وی پیشگیری از اعتیاد را بسیار كم هزینه تر و موثرتر از درمان اعتیاد عنوان كرد و افزود : آموزش مهارت های تصمیم گیری به منظور مقابله با تعارض ها و فشار روانی ، تقویت اعتماد به نفس ، مهارت های مقابله با فشار روانی و آموزش مهارت های اجتماعی در راستای برنامه پیشگیری از اعتیاد است.

گرمابی با اشاره به برنامه های پیشگیری و لزوم آگاهی بخشی در این موضوع، اظهار داشت : رویكرد ایجاد ترس و نگرانی از جنبه های منفی مصرف مواد ، رویكرد پرورش عاطفی با افزایش عزت نفس و رویكرد محیطی ـ اجتماعی برای افزایش آگاهی از فشار اجتماعی مصرف مواد از جمله برنامه های مورد استفاده در پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.

وی در مورد كارگاه های آموزشی گفت : بعد از پایان این كارگاه های آموزشی افراد با تشكیل تیم های اجتماع محور در محلات و روستاها با همكاری جوانان و افراد صاحبنظر علاوه بر مبحث پیشگیری بستری برای فعالیت های فرهنگی ایجاد می كنند.

وی در پایان افزود : در حال حاضر یك كلینیك ترك اعتیاد سرپایی در شهرستان خوشاب تحت نظارت اداره بهزیستی فعال بوده و حداقل به احداث یك كمپ ترك اعتیاد نیاز است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.