اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1391 / کد مطلب: 5514 / نظرات: 0


15 هزار اصله نهال در سبزوار توزیع شد


 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار از توزیع و كاشت 15 هزار اصله نهال در قالب نهضت سبز و كمربند سبز به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح این شهرستان خبر داد.

 به گزارش سبزوارپیام 'قاسم آخوندی ' در گفت و گو با ایرنا ،هدف از این اقدام را افزایش سرانه فضای سبز در سطح این شهرستان عنوان كرد .

وی با بیان اینكه نهضت سبز ایجاد فضای سبز برای روستائیان با همكاری اعضای شورا ، دهیاران و مردم روستا انجام می شود افزود: این درختان علاوه بر تامین فضای سبز روستاها به عنوان بادشكن زنده اطراف مزارع كاشت می شود.

وی نهضت كمربند سبز را كاشت درخت در اطراف شهرها عنوان كرد و افزود : این درختان در اطراف كارخانجات و واحدهای صنعتی و مراكز دانشگاهی كاشته می شوند.

'آخوندی'، نهال های توزیعی امسال را شامل كاج ، سرو ، زبان گنجشك ، اقاقیا ، زیتون تلخ ،سنجد و ارغوان عنوان كرد و گفت : هر كدام از این نهال ها در مناطق مختلف به جهت كاربردهایی همچون بادشكن زنده ، سایه اندازی و ایجاد فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت : به منظور تحقق هدف نهضت سبز، امسال توزیع نهال در محل هایی كه امكان آبیاری و مراقبت از آن وجود داشته باشد انجام شده است.

وی نواختن زنگ سبز در مدارس، جشن درختكاری، گردهمایی مسوولان و بازدید از طرح های منابع طبیعی سبزوار ، بازدید دانشجویان از عرصه های منابع طبیعی ، توزیع نهال ، بازدید مسئولان از حوزه های آبخیز روستاهای 'صدخرو ' و 'مهر ' و بازدید دانش آموزان و مربیان نهضت سواد آموزی از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان را از جمله برنامه هفته منابع طبیعی در این شهرستان ذكر كرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.