اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1391 / کد مطلب: 5512 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی : رزمایش خاتم‌الانبیا، نمایش توان دفاعی نیروی‌زمینی ارتش


محسنی‌ثانی : رزمایش خاتم‌الانبیا نمایش توان دفاعی نیروی‌زمینی ارتش رئیس کمیته امنیت مجلس، برگزاری رزمایش خاتم‌الانبیاء را اقدامی برای تقویت هماهنگی نیروهای زمینی ارتش خواند و تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌های نظامی با هدف نمایش توان بازدارندگی ایران انجام می‌شود.

 به گزارش سبزوارپیام ، محمد‌رضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش خاتم‌الانبیاء در خوزستان را اقدامی در جهت حفظ آمادگی و ارتقا قدرت نیروهای رزمی و دفاعی ایران خواند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجایی که حیات نیروهای مسلح در گرو حفظ آمادگی و اقتدار نیروهای رزمی و نظامی است، برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح در مقاطع و مکان‌های مختلف کشور به تقویت و ارتقا توانمندی نیروهای نظامی می‌انجامد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی و کلیدی رزمایش‌های جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان ایران است، گفت: قدرت‌های بزرگ همچون آمریکا تلاش می‌کنند تا با دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای، سیاست ایران‌ هراسی را در منطقه دنبال کنند.

محسنی‌ثانی، افزود: متاسفانه برخی از رژیم‌های منطقه نیز برای بقا و حیات خود، پایگاه‌های نظامی را در اختیار آمریکا و نیروهای ناتو قرار داده‌اند و این مساله مسئولیت نیروهای مسلح برای دفاع از سرزمین و خاک ایران را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در پیشینه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه حرکت آفندی و تهاجم ضد کشور‌های دیگر وجود ندارد، یادآور شد: هدف ایران در برگزاری رزمایش‌های نظامی دفاع و حفظ حریم ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب است و بر این اساس پیام صلح و دوستی را به کشور‌های جهان صادر می‌کند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور‌های منطقه نیز باید سیاست جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از سرزمین و برقراری امنیت پی گیرند و با اتکا به خود و بدون وابستگی به قدرت‌های فرامنطقه‌ای، امنیت منطقه را تامین و تضمین کنند.

امیر احمدرضا پور‌دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: رزمایش خاتم‌الانبیاء ‌از روز شنبه (۱۹ اسفند) در منطقه جنوب غرب کشور (خوزستان) آغاز می‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.