اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 اسفند 1391 / کد مطلب: 5430 / نظرات: 1

معاون فرماندار سبزوار/


تاخیر در راه اندازی موزه طب هیچ توجیهی ندارد


تاخیر در راه اندازی موزه طب هیچ توجیهی ندارد  معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت : برای تأخیر در راه اندازی موزه طب سبزوار دیگر هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.
رضا مدرسی پور  در جمع شماری از مسوولان شهرستان سبزوار در محل فرمانداری این شهرستان افزود : تا کنون چندین جلسه برای راه اندازی موزه طب و بررسی مسائل آن انجام شده و به اتخاذ تصمیماتی منجر گردیده است ،اما هر بار پیشرفت های کمی در کار احداث این موزه به وقوع پیوسته و مشکلات اولیه به قوت خود باقی مانده است.
وی سپس ضمن تذکر به اداره اوقاف شهرستان ، خواست : ظرف مدت کوتاهی بررسی های لازم توسط این اداره انجام شود تا معلوم گردد امور اجرایی باقی مانده جهت راه اندازی موزه طب ، باید توسط چه شخص یا نهادی پیگیری شود.
وی همچنین خواستار آن شد که تا قبل از شروع سال جدید کارهای اجرایی موزه طب سبزوار آغاز گردد.
مدرسی پور در بخش دیگری از سخنان خود به سایر بناهای تاریخی و فرهنگی شهرستان سبزوار اشاره کرد و به ویژه از وضعیت فعلی کاروانسرای عرب ها گلایه کرد و گفت : این بنای تاریخی با وجود ارزش های فراوانی که دارد ، به یک محل بایر تبدیل شده که به لحاظ امنیتی نیز وضعیت نامطلوبی دارد.
وی همچنین به مصلی تاریخی سبزوار ، آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزواری و حسینیه قنادها نیز اشاره کرد و خواستار پیگیری مسوولان مربوطه برای توجه به مرمت و نگه داری صحیح از این بناهای تاریخی شد.
معاون فرماندار سبزوار در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت : در رابطه با میراث فرهنگی شهری مانند سبزوار با قدمت تاریخی بسیار بالا باید هدف شناساندن جایگاه و سبقه تاریخی این شهر به مردم دیگر نقاط استان و کشور مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین افزود : باید تلاش شود که سرمایه گذاران مختلف در امر بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و میراث فرهنگی و نیز ایجاد بستر های گردشگری در شهرهای تاریخی مانند سبزوار وارد عمل شوند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.