اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 اسفند 1391 / کد مطلب: 5429 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار :


مسوولان برای رفع مشکلات مرم تلاش کنند


مسوولان برای رفع مشکلات مرم تلاش کنند معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : استاندار خراسان رضوی بر رفع مشکلات و تأمین نیازهای ضروری مردم در شرایط اقتصادی کنونی کشور ، تأکید ویژه ای دارد.
 قاسم شعبانی عطار در جلسه ستاد تنظیم بازار سبزوار افزود : مردم غیور ایران در همه شرایط سخت پشتیبان نظام اسلامی بوده اند و از هیچ تهدیدی و تحریمی هراس به دل راه نداده اند.
وی سپس ادامه داد : در این شرایط وظیفه همه مسوولان دولتی این است که به مردم خدمت کنند و به ویژه در ایامی مانند روزهای پایانی سال و آستانه آغاز سال جدید ، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را در حد وفور و با قیمت مناسب دراختیار مردم قرار دهند.
وی  با اشاره به تلاش مسوولان شهرستان سبزوار برای کنترل قیمت ها و تأمین کالاهای ضروری مردم ، افزود : جلسات تنظیم بازار با حضور مسوولان مربوطه مرتباً در سبزوار برگزار می شود و با هرگونه گران فروشی ، اخلال اقتصادی ، احتکار و ... برخورد قاطع خواهد شد.
شعبانی همچنین اظهار داشت : در روزهای اخیر با واریز شدن سهام عدالت به حساب مردم ، نقدینگی در بازار افزایش یافته و باعث شده ، تمایل عمومی برای خرید افزایش یابد که ممکن است همین موضوع تا حدی به افزایش قیمت ها منجر شود ،اما مسوولان مربوطه باید جلوی بالارفتن غیرمنطقی قیمت ها را بگیرند.
این مسوول در بخشی دیگر از سخنانش گفت: دشمن امروز از جنگ نظامی با ملت غیور ایران ناامید شده و به همین دلیل شیوه های جنگ روانی و اقتصادی را آغاز کرده است ، که ان شاءالله با هوشیاری مردم و مسوولین ، در این جنگ نیز ایران اسلامی پیروز خواهد شد.
وی ادامه داد : حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بعد از همه توطئه های دشمنان نشان داد ، مردم پشتیبان نظام اسلامی و ولایت فقیه هستند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت سبزوار هم در این جلسه گفت : با پیگیری های انجام شده ، خوشبختانه اجناس مورد نیاز مردم به وفور در بازار وجود دارد .
علی امید بخش افزود : میوه نوروزی سهیمه سبزوار به این شهرستان اختصاص پیدا کرده و 250 تن پرتغال به همراه 80 تن سیب هم اکنون در سردخانه های شهرستان موجود است وبه تدریج به بازار عرضه خواهد شد.
وی همچنین از ذخیره سازی 250 تن برنج هندی ، 46 تن برنج آرژانتینی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم ، در انبارهای شهرستان خبر داد و گفت : با مشکل کمبود اجناس ضروری مواجه نخواهیم شد.
این مسوول در بخش دیگری از صحبت هایش بیان داشت : وجود تفاوت در قیمت یک کالا در مغازه های مختلف همیشه به معنی گران فروشی یک مغازه دار نیست ، بلکه گاهی تفاوت قیمت ها ناشی از حق انتخابی است که فروشندگان می توانند در رابطه با سود مجاز خود داشته باشند که بعضی از فروشندگان کف سود مجاز و برخی دیگر سقف آن را انتخاب می کنند.
وی سپس تأکید کرد : کنترل قیمت ها و برخورد با فروشندگان خاطی در امر گران فروشی و احتکار بدون همکاری مردم ممکن نیست و شهروندان سبزواری می توانند دراین راستا برای همکاری با بازرسان ستاد تنظیم بازار ، با استفاده از شماره تلفن 124 هرگونه مورد مشکوکی را به مراجع ذیربط اطلاع رسانی کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.